Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem
Fot. TrenitaliaETR1000, czyli Freciarossa
Koleje Włoskie pochwaliły się efektami funkcjonowania linii dużych prędkości i swoich pociągów na nich. Najważniejsza trasa KDP we Włoszech przebiega między Mediolanem a Rzymem.

– Według ankiety zleconej przez Koleje Włoskie, aż 8 na 10 Włochów uważa, że pociąg jest najbardziej zrównoważonym środkiem transportu – pisze w komunikacie Trenitalia.

Stwierdzenie to potwierdzają liczby: w 2023 r. aż 45 milionów osób wybrało pociągi Frecciarossa (marka szybkich pociągów) zamiast podróżować samolotem lub samochodem. Dla porównania – cała polska kolej przewiozła w 2023 roku 374,4 mln pasażerów, a cała włoska kolej – 648 milionów. Widać wyraźnie jak popularne są podróże szybkimi pociągami we Włoszech.

– Każdego tygodnia podróż pociągiem między Mediolanem a Rzymem, w stosunku do podróży lotniczych, generuje roczną redukcję emisji CO2 o 9 ton, a wybór pociągu zamiast samochodu zapewnia oszczędność CO2 o 4 tony – czytamy w informacji Trenitali. Przewoźnik podkreśla, że ważny udział w podróżach to delegacje biznesowe, a z usług tych korzysta aż 47 tysięcy podmiotów gospodarczych!

Najszybsze pociągi w relacji Mediolan – Rzym przemierzają dystans między miastami w 3 godziny, rozwijając prędkość 300 km/h. Dlatego są realną alternatywa dla lotnictwa. Bilety kupowane z dużym wyprzedzeniem potrafią kosztować nawet 38 euro, kupione na chwilę przed odjazdem – niewiele ponad 100. Trenitalia, po wejściu na rynek hiszpański z produktem Iryo, już zamówiła kolejnych 40 składów zespolonych Freciarossa (piszemy o tym tutaj).

– Dziś Trenitalia posiada już 10 obiektów utrzymania ruchu wyposażonych w technologię fotowoltaiczną, ale do 2032 roku liczba ta wzrośnie do 24. Nowy tabor będzie mógł być w prawie 100% recyklingowany, a jego wydajność energetyczna będzie jeszcze wyższa niż poprzedniej serii ETR1000. Aby uniknąć awarii na trasie do wszystkich nowych pociągów zamawiamy zaawansowany system predykcji awarii. To także ma wpływ na ekologię, bo pozwala na lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów – powiedział Pietro Diamanti, szef oddziału pociągów dużych prędkości we Włoszech.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Zobacz również:

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Daniel Siwak 18 czerwca 2024

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5