Remont nieczynnej linii kolejowej nr 35 w rejonie Wielbarka posuwa się naprzód. Prace poprzedzające uruchomienie pociągów regionalnych na północ od stacji Chorzele mają zakończyć się w grudniu i są realizowane zgodnie z planem. W przyszłym miesiącu sfinalizowana zostanie zasadnicza faza robót.
Po zakończeniu opóźnionej gruntownej modernizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele PKP PLK zapowiedziały, że przywrócą przejezdność dalszego fragmentu tej samej trasy. Niedawno zaczął się więc mający mniejszy niż wspomniana modernizacja zakres remont infrastruktury na odcinku od leżącej na styku województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego stacji Chorzele do Szyman. Tym samym odtworzony ma zostać dawny ciąg Ostrołęka – Chorzele – Wielbark – Szymany – Szczytno i dalej w kierunku Olsztyna.
Harmonogram robót jest utrzymywany
– Wykonawca prac wymienił już podkłady na odcinku prawie 3 km i oczyścił podsypkę tłuczniową – opisuje postępy w realizacji inwestycji Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Rozpoczęły się roboty na przejazdach kolejowo-drogowych, trwa też regulacja toru. W Wielbarku toczy się przebudowa układu torowego, która ma przywrócić możliwość mijania się pociągów. Wkrótce montowane mają być nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, ale na razie przygotowywana jest dokumentacja projektowa. Urządzenia te mają być sterowane z lokalnego centrum sterowania (LCS) Szczytno.
Zadanie obejmuje ponadto remont pięciu obiektów inżynieryjnych – mostów i przepustów. – Podróżni wsiądą zaś do pociągów z naprawionych peronów w Wielbarku i Jesionowcu – zapowiada nasz rozmówca. Co warte podkreślenia, póki co remont toczy się zgodnie z pierwotnym harmonogramem i ma zakończyć się w grudniu tego roku.
Część trasy wyremontowana na potrzeby lotniska
– Zakończenie prac umożliwiających przejezdność odcinka Szymany – Chorzele planowane jest we wrześniu tego roku – dodaje przy tym przedstawiciel PKP PLK. Zaznaczył jednocześnie, że decyzja o terminie wznowienia obsługi połączeń pasażerskich zależy od ich organizatorów. Województwo warmińsko-mazurskie poinformowało zaś już, że zamierza finansować kursy od grudnia, pojawią się więc one w rozkładzie jazdy wraz z zakończeniem wszystkich robót. Wówczas maksymalna dopuszczalna prędkość prowadzenia ruchu ma wynieść 60 km/godz., przy czym w przyszłości zarządca infrastruktury chciałby podnieść ją do 80 km/godz.
– Wartość prac wynosi ponad 45 mln zł netto – usłyszeliśmy od Przemysława Zielińskiego. Środki pochodzą z własnego budżetu PLK. Nasz rozmówca przypomina, że odcinek linii nr 35 pomiędzy Szymanami a Szczytnem został wyremontowany w latach 2011 – 2019 w ramach przygotowywania połączenia do lotniska Olsztyn – Mazury. Dodajmy, że wcześniej dzięki środkom koncernu Ikea przywrócono przejezdność szlaku Szczytno – Wielbark. Korporacja nigdy jednak nie rozpoczęła obsługi swojej wielbarskiej fabryki koleją, nie ma też planów zamówienia kursów po odtworzeniu możliwości wyjazdu z Wielbarka na południe – w kierunku Chorzeli i Ostrołęki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.