Na niektórych przejazdach strzeżonych między Krakowem i Zakopanem zostały wprowadzone ograniczenia prędkości do 20 km/h. PKP PLK uspokaja, że będą one obowiązywały tylko tymczasowo w związku z testami nowych urządzeń. Do końca stycznia należy liczyć się z wydłużeniem czasu przejazdu, przewidzianym jednak w rozkładzie. Do 2023 r. ma nastąpić modernizacja kolejnych skrzyżowań.
O sprawie poinformowało przed kilkoma dniami Centrum Zrównoważonego Transportu. Według organizacji wprowadzone między stacjami Kraków Główny i Zakopane ograniczenia znacznie wydłużają czas przejazdu pociągów, niwelując efekt inwestycji przeprowadzonych w ostatnich latach. – Mimo budowy dwóch łącznic (obejście Płaszowa i Suchej) czas jazdy pociągu jest teraz dłuższy, niż przed wydaniem 0,5 mld zł na inwestycje na tej trasie – głosi wpis na Twitterze CZT.
Według Doroty Szalachy z zespołu prasowego PKP PLK SA powodem jest wymiana urządzeń na nowe i związane z tym względy bezpieczeństwa. – Wynika to z regulacji wewnętrznych zarządcy infrastruktury i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz drogowego na czas sprawdzania nowo zmontowanych urządzeń – wyjaśnia Szalacha.
Najwięcej przejazdów poddano modernizacji na linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka. Według przedstawicielki PKP PLK było ich kilkanaście, lecz obecnie ograniczenie do 20 km/h obowiązuje już tylko na trzech spośród nich – resztę zniesiono w grudniu ubiegłego roku. Na pozostałych nastąpi to z końcem stycznia. Na linii 94 Kraków Płaszów – Oświęcim takie ograniczenie ze względu na wstępną eksploatację nowych urządzeń wprowadzono na jednym przejeździe – w ciągu ul. Kąpielowej w Krakowie. Jego zniesienie ma nastąpić jeszcze w bieżącym tygodniu.
– Mniejszą prędkość wprowadzono także ze względów bezpieczeństwa na kilku przejazdach na linii 98 Sucha Beskidzka – Chabówka i na linii 99 Chabówka – Zakopane z powodu ograniczonej widoczności – dodaje Szalacha. Na pierwszej z wymienionych linii na dwóch skrzyżowaniach na szlaku Maków Podhalański – Osielec obowiązuje ograniczenie do 60 i 40 km/h. Na drugiej pociągi zwalniają na czterech przejazdach, na szlakach Szaflary – Dunajec i Poronin – Zakopane. – Ograniczenia prędkości zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów, nie miały więc wpływu na punktualność ich kursowania – informuje przedstawicielka zarządcy infrastruktury, nie podając jednak, o ile minut wydłużył się w efekcie czas przejazdu.
Szalacha przypomina, że na liniach 97, 98 i 99 PKP PLK będzie realizować inwestycje, których jednym z efektów będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. – Trasy te są częścią większego projektu o nazwie „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Zakończenie prac na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. a całego projektu do 2023 r. – informuje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.