W centrum Komunikacji Medialnej odbyła się debata zorganizowana przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK) i Forum Kolejowe Railway Business Forum (RBF) poświęcona transportowi kombinowanemu.
O transporcie kombinowanym jako przyszłości w rozwoju kolejowych przewozów towarowych dyskutowali: wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury Krzysztof Tchórzewski, wiceprezes UTK Mirosław Antonowicz, prezes PKP Cargo Władysław Szczepkowski, wiceprezes PLK Zbigniew Zarychta, reprezentanci rynku kolejowego: Krzysztof Niemiec z CTL, Wojciech Witkowski, Spedycja Polska Spedcont, Janusz Skinder z Polzug Intermodal, ekspert Instytutu Badań transportu Kombinowanego Roland Frindik, prof. Leszek Mindur z SGH i Janusz Piechociński, RBF.
Do 2005 roku przewozy intermodalne prowadziły w Polsce PKP Cargo i PKP LHS, od 2005 roku pojawił się nowy przewoźnik PCC Rail Szczakowa. W latach 2003 – 2005 przewóz ładunków transportem intermodalnym wzrósł blisko o 10 % tonażowo i o 28 % w pracy przewozowej. Obecnie przewozy te stanowią około 1,6 % ogółu przewozów kolejowych w Polsce. W krajach starej Unii Europejskiej 15 % przewozów jest realizowane w tym systemie.
Rekordziści: Austria i Szwajcaria przewożą transportem kombinowanym ok. 30 % ładunków.

W wielu krajach Unii pomoc państwa dla firm zajmujących się tego typu przewozami obejmuje wkłady inwestycyjne w sprzęt, wyposażenie terminali przeładunkowych w formie nieoprocentowanych pożyczek, spłat leasingowych przy zakupie taboru. Jeśli na przewozy kombinowane są obowiązkiem służby publicznej rząd rekompensuje ewentualne straty jakie poniósł przewoźnik. Komisja Europejska uruchomiła na lata 2003 -2006 program o nazwie Marco Polo na wspieranie transportu kombinowanego – 100 mln EUR. W latach 2007 -2013 planuje się wsparcie w wysokości 740 mln EUR.

