Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Transport kolejowy w Małopolsce - co dalej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Transport kolejowy w Małopolsce - co dalej?
Wicemarszałek Roman Ciepiela spotkał się z przedstawicielami kolei i pasażerów pociągów, aby wspólnie szukać rozwiązania trudnej sytuacji kolejowej w Małopolsce, zwłaszcza w odniesieniu do remontowanej linii z Krakowa do Tarnowa.

W spotkaniu uczestniczyli: Włodzimierz Żmuda, dyrektor PKP PLK Oddział Południowy, Wiesław Ogłoblin dyrektor projektu modernizacji linii E30 z Krakowa do Rzeszowa, Rafał Pietrończyk z PKP PLK, Wojciech Jakubowski ze Związku Zawodowego Kolejarzy, Andrzej Siemieński,  dyrektor Małopolskich Przewozów Regionalnych, Józefa Kęsek z Departamentu transportu i Komunikacji UMWM oraz przedstawiciele pasażerów.

Wicemarszałek Roman Ciepiela zwrócił uwagę, że obecnie czas przejazdu pociągami na trasie Kraków-Tarnów znacznie przekracza 2 godziny i  jest nie do zaakceptowania. Dlatego konieczne jest znalezienie takich rozwiązań, które pozwolą na dokończenie remontów torów, a jednocześnie poprawią komfort podróżnych - zwłaszcza tych, którzy dojeżdżają codziennie do pracy.

Przedstawiciele pasażerów kolei podkreślali, że w sytuacji, gdy normą są opóźnienia pociągów, a czas przejazdu z Tarnowa do Krakowa i z powrotem jest coraz dłuższy, coraz więcej osób rezygnuje z kolei i przesiada się do samochodów lub busów. Autobusowa komunikacja zastępcza, która funkcjonuje od niedawna na tej trasie sprawdza się, ale potrzeba więcej kursów.

Pod uwagę są brane różne scenariusze, m.in. pozostawienie na linii jednego przewoźnika, który zapewni kompleksową obsługę pasażerów,  znaczne ograniczenie ilości pociągów na rzecz krótszego czasu przejazdu, podwójne składy zamiast pojedynczych.

– Zarząd Województwa Małopolskiego rekomenduje takie rozwiązanie, które pozwoli skrócić czas przejazdu na trasie z Tarnowa do Krakowa do 2 godzin – mówił wicemarszałek Ciepiela. – Szansą na osiągnięcie tego celu jest ograniczenie w godzinach szczytu liczby pociągów pasażerskich, ale przy jednoczesnym wprowadzeniu autobusowej komunikacji zastępczej w miejsce likwidowanych połączeń – dodał.

Kolejne spotkanie w tej sprawie, z udziałem prezesa PKP PLK, odbędzie się w przyszłym tygodniu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Pasażer

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Krzysztof KuŚ/Małopolska Kronika Beskidzka 03 stycznia 2012

Ciepiela: Dwie trzecie Małopolski niedostępne koleją

Infrastruktura

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

Infrastruktura

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

ew, Rynek Infrastruktury 30 marca 2012

Zobacz również:

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Pasażer

Małopolska: Zamiast pociągów… linia busowa?

Krzysztof KuŚ/Małopolska Kronika Beskidzka 03 stycznia 2012

Ciepiela: Dwie trzecie Małopolski niedostępne koleją

Infrastruktura

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

Infrastruktura

Roman Ciepiela: UE potrzebuje korytarza transportowego N-S

ew, Rynek Infrastruktury 30 marca 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5