Rosyjski producent taboru zaprezentował pierwszy wagon nowego zespołu trakcyjnego Iwołga 3.0. Uroczystość miała miejsce podczas Moscow Urban Forum 2021, kongresu poświęconego wyzwaniom rozwijających się supermiast.
Iwołga 3.0 została zaprojektowana w Rosji, a jej produkcją zajmuje się zakład Transmaszholding (TMH) w Twerze. Prezentacja członu-makiety odbyła się na terenie Jarosławskiego Węzła Kolejowego. Projekt pociągu został stworzony przez partnera TMH – Narodowe Centrum Wzornictwa Przemysłowego i Innowacji 2050.LAB. Szersze drzwi, mniejszy hałas
Jak informuje w komunikacie prasowym firma TMH, w modelu Iwołga 3.0 zastosowano najlepsze w swojej klasie rozwiązania inżynieryjne. Zapewniają one płynną jazdę, niski poziom hałasu, wyższe przyspieszenie (obecnie 0,9 m/s2, ma zostać zwiększone do 1 m/s2) i skuteczniejsze hamowanie. To oznacza, że podróżowanie takim pociągiem nie tylko potrwa krócej, ale też będzie przebiegało bezpieczniej. Pociąg będzie mógł rozwijać prędkość do 160 km/godz.
W pojeździe zastosowano szersze drzwi (1400 mm), co pozwoli na szybszą o 15 proc. wymianę pasażerów w porównaniu z poprzednimi generacjami pociągu. Według producenta, Iwołga 3.0 to nowy krok w rozwoju platformy elektrycznych zespołów trakcyjnych, dedykowanych pod transport miejski, podmiejski i międzymiastowy.
– Cieszymy się, że możemy zaprezentować pasażerom nasz najnowszy produkt w fazie rozwoju. Mamy nadzieję, że przyszli kolarze docenią poziom rozwiązań technicznych pochodzących od jednych z naszych najlepszych inżynierów i projektantów – podkreślił Aleksander Łoszmanow, zastępca dyrektora generalnego TMH ds. transportu miejskiego. Stacja ładowania hulajnóg w pociągu
W porównaniu do Iwołgi 2.0, która została wdrożona na liniach podmiejskich wokół Moskwy, w tym na liniach centralnych, nowy skład ma mieć o 50 miejsc siedzących więcej (w konfiguracji 11 członów do 718). Fotele mają mieć nowy wygląd, a każdy rząd siedzeń – składane podłokietniki i ładowarki USB. Pod stołami i na poręczach pionowych znajdują się wieszaki. Człony na krańcach składu mogą być wyposażone w stojaki na rowery oraz stacje ładowania hulajnóg elektrycznych.
Jak podkreśla TMH, nowy system elektroniczny umożliwia zmianę kierunku jazdy pojazdu zaledwie w ciągu 1-2 minut. – Wysoka pojemność przestrzeni pasażerskiej jest wynikiem rekonfiguracji wnętrz wagonów czołowych i modułowych. System liczenia pasażerów zasugeruje mniej zatłoczone człony w aplikacji i systemie – czytamy w komunikacie.
Producent zapewnia elastyczne podejście do długości składu, który może mieć od 4 do 12 członów. Możliwa jest także jazda w podwójnym sprzęgu, co ma pomóc wydajniej wykorzystywać jednostki na liniach o różnym potoku podróżnych.
W trakcie trwania kongresu, odwiedzający mogli w formie kwestionariuszy zgłaszać własne uwagi. Informacje zwrotne mają zostać przez producenta wykorzystane do dopracowania pociągu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.