Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Transmaszholding zaprezentował pociąg Iwołga trzeciej generacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rosyjski producent taboru zaprezentował pierwszy wagon nowego zespołu trakcyjnego Iwołga 3.0. Uroczystość miała miejsce podczas Moscow Urban Forum 2021, kongresu poświęconego wyzwaniom rozwijających się supermiast.

Iwołga 3.0 została zaprojektowana w Rosji, a jej produkcją zajmuje się zakład Transmaszholding (TMH) w Twerze. Prezentacja członu-makiety odbyła się na terenie Jarosławskiego Węzła Kolejowego. Projekt pociągu został stworzony przez partnera TMH – Narodowe Centrum Wzornictwa Przemysłowego i Innowacji 2050.LAB.

Szersze drzwi, mniejszy hałas


Jak informuje w komunikacie prasowym firma TMH, w modelu Iwołga 3.0 zastosowano najlepsze w swojej klasie rozwiązania inżynieryjne. Zapewniają one płynną jazdę, niski poziom hałasu, wyższe przyspieszenie (obecnie 0,9 m/s2, ma zostać zwiększone do 1 m/s2) i skuteczniejsze hamowanie. To oznacza, że podróżowanie takim pociągiem nie tylko potrwa krócej, ale też będzie przebiegało bezpieczniej. Pociąg będzie mógł rozwijać prędkość do 160 km/godz.

W pojeździe zastosowano szersze drzwi (1400 mm), co pozwoli na szybszą o 15 proc. wymianę pasażerów w porównaniu z poprzednimi generacjami pociągu. Według producenta, Iwołga 3.0 to nowy krok w rozwoju platformy elektrycznych zespołów trakcyjnych, dedykowanych pod transport miejski, podmiejski i międzymiastowy.

– Cieszymy się, że możemy zaprezentować pasażerom nasz najnowszy produkt w fazie rozwoju. Mamy nadzieję, że przyszli kolarze docenią poziom rozwiązań technicznych pochodzących od jednych z naszych najlepszych inżynierów i projektantów – podkreślił Aleksander Łoszmanow, zastępca dyrektora generalnego TMH ds. transportu miejskiego.

Stacja ładowania hulajnóg w pociągu


W porównaniu do Iwołgi 2.0, która została wdrożona na liniach podmiejskich wokół Moskwy, w tym na liniach centralnych, nowy skład ma mieć o 50 miejsc siedzących więcej (w konfiguracji 11 członów do 718). Fotele mają mieć nowy wygląd, a każdy rząd siedzeń – składane podłokietniki i ładowarki USB. Pod stołami i na poręczach pionowych znajdują się wieszaki. Człony na krańcach składu mogą być wyposażone w stojaki na rowery oraz stacje ładowania hulajnóg elektrycznych.

Jak podkreśla TMH, nowy system elektroniczny umożliwia zmianę kierunku jazdy pojazdu zaledwie w ciągu 1-2 minut. – Wysoka pojemność przestrzeni pasażerskiej jest wynikiem rekonfiguracji wnętrz wagonów czołowych i modułowych. System liczenia pasażerów zasugeruje mniej zatłoczone człony w aplikacji i systemie – czytamy w komunikacie.

Producent zapewnia elastyczne podejście do długości składu, który może mieć od 4 do 12 członów. Możliwa jest także jazda w podwójnym sprzęgu, co ma pomóc wydajniej wykorzystywać jednostki na liniach o różnym potoku podróżnych.

W trakcie trwania kongresu, odwiedzający mogli w formie kwestionariuszy zgłaszać własne uwagi. Informacje zwrotne mają zostać przez producenta wykorzystane do dopracowania pociągu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kontrakt na tabor za blisko miliard dolarów

Biznes

Kontrakt na tabor za blisko miliard dolarów

Michał Szymajda 21 stycznia 2022

Nagroda za design dla lokomotywy manewrowej

Infrastruktura

Nagroda za design dla lokomotywy manewrowej

Przemysław Farsewicz 30 stycznia 2022

Transmaszholding dostarczył ciężkie lokomotywy dla prywatnego przewoźnika

Infrastruktura

Koleje Rosyjskie dostaną nowe piętrowe wagony sypialne [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Kontrakt na tabor za blisko miliard dolarów

Biznes

Kontrakt na tabor za blisko miliard dolarów

Michał Szymajda 21 stycznia 2022

Nagroda za design dla lokomotywy manewrowej

Infrastruktura

Nagroda za design dla lokomotywy manewrowej

Przemysław Farsewicz 30 stycznia 2022

Transmaszholding dostarczył ciężkie lokomotywy dla prywatnego przewoźnika

Infrastruktura

Koleje Rosyjskie dostaną nowe piętrowe wagony sypialne [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5