Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Transmaszholding z piętrowym wagonem restauracyjnym dla Kolei Rosyjskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Transmaszholding z piętrowym wagonem restauracyjnym dla Kolei Rosyjskich
Fot. TMH
Rosyjski producent taboru Transmaszholding uzyskał dopuszczenie do eksploatacji dla prototypowych piętrowych wagonów restauracyjnych. Nowością jest pneumatyczne zawieszenie w pojeździe. Certyfikat ważny jest w Unii Celnej skupionej wokół Rosji.

Podczas Moscow Transport Week 2021, Aleksander Komissarow, szef Federalnego Rejestru Certyfikacji Transportu Kolejowego wręczył dyrektorowi technicznemu zakładu Transmaszholding, Aleksiejowi Moguczewowi, certyfikat zgodności technicznej regulaminu unii celnej dla wagonu restauracyjnego modelu 61-4525. Wagon jest konstrukcją piętrową, a dokument pozwala na swobodne eksploatowanie go w Rosji oraz w krajach Unii Celnej, czyli na Białorusi, w Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii.

Jak podkreśla producent, nowy wagon restauracyjny powstał w oparciu o doświadczenia z wcześniejszego modelu o numerze 61-4473, który powstał w 2013 roku. Nowy ma na celu uzupełnienie nowej linii wagonów piętrowych Transmaszholding. Będzie on produkowany dla rosyjskiego narodowego przewoźnika pasażerskiego RŻD w ramach podpisanej w 2019 roku umowy na łącznie 3730 wagonów różnego typu z dostawą do 2025 roku.

– Nowy wagon restauracyjny to nasz kolejny krok w dziedzinie inżynierii pojazdów. Powstał on w ścisłej współpracy z RŻD oraz zgodnie z nową koncepcją obsługi gastronomicznej w pociągu. Ten wagon znacząco przewyższa swojego poprzednika. Spodziewamy się, że w krótkim czasie wyślemy prototyp do przewoźnika i rozpoczniemy w przyszłym roku produkcję seryjną – mówi Aleksiej Moguczew, dyrektor techniczny zakładu Transmaszholding.

Zmiana wymiarów nadwozia pozwoliła na stworzenie bardziej komfortowych warunków dla pasażerów na górnym pokładzie. Odległość do sufitu zwiększyła się o ponad 20 cm, przejście wzdłuż korytarza pierwszego piętra stało się wyższe. Po raz pierwszy zastosowane zawieszenie pneumatyczne, które pozwala na płynniejszą jazdę.

Na parterze znajduje się kuchnia, stanowisko do mycia i 4-osobowy bar. Wagon wyposażony jest w lodówkę o pojemności 3 tys. litrów i zamrażarkę o pojemności 700 litrów. Na drugim piętrze znajduje się jadalnia z 36 miejscami do siedzenia. Przenoszenie gorących naczyń między pokładami wagonu ma zapewniać winda. Po raz pierwszy pasażerowie mają mieć możliwość zakupu biletu na podróż w wagonie restauracyjnym. Dlatego w pojeździe umieszczono także półki bagażowe oraz miejsce na duży bagaż.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity znów próbuje kupić automaty do kawy i przekąsek

Tabor i technika

PKP Intercity znów próbuje kupić automaty do kawy i przekąsek

Michał Szymajda 20 czerwca 2023

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Rosyjsko-Fińskie Allegro odstawione. Czy pociągi trafią na Ukrainę?

Tabor i technika

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Infrastruktura

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Michał Szymajda 20 grudnia 2022

Ile wagonów gastronomicznych ma PKP Intercity?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity znów próbuje kupić automaty do kawy i przekąsek

Tabor i technika

PKP Intercity znów próbuje kupić automaty do kawy i przekąsek

Michał Szymajda 20 czerwca 2023

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Rosyjsko-Fińskie Allegro odstawione. Czy pociągi trafią na Ukrainę?

Tabor i technika

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Infrastruktura

Wars sprzedaje w wagonach swoje gadżety i akcesoria

Michał Szymajda 20 grudnia 2022

Ile wagonów gastronomicznych ma PKP Intercity?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5