Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

TransANT. Wagon towarowy jak mróweczka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Żeby powstał ten wagon potrzebne było zaangażowanie, praca zespołowa, wytrzymałość i umiejętność adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. TransANT wydaje się więc bardzo dobrą nazwą – powiedział w środę na targach Innotrans dr Clemens Forst, rzecznik Rail Cargo Group. Zaprezentował premierowo, zbudowany od podstaw, we współpracy z Voestalpine, wagon towarowy TransANT.

Wierzymy w przyszłość przewozów towarowych. Bez niego rozwój transportu jest niemożliwy. Ciężarówki nie będą w stanie wszystkiego przewieźć, nie wspominając o kwestiach ekologicznych – mówił Frost.

Wiara w rozwój branży, ale też potrzeba – Rail Cargo Group, czyli towarowe ramię austriackich kolei OBB, obecne już w 14 europejskich krajach, ma ćwierć wieku, czyli tyle ile mniej więcej trwa cykl życia wagonu – zaważyły na decyzji, by nowego taboru nie kupować na wolnym rynku, ale stworzyć od podstaw. RCG, bazując na swoich doświadczeniach przewoźnika, porozumiało się z konstruktorami z Voestalpine. Powstał wagon o bardzo lekkiej, właściwie ażurowej konstrukcji, który ma zrewolucjonizować przewozy cargo.

TransANT jest lżejszy o prawie 1/4 od tradycyjnych wagonów towarowych. 18,3-metrowa konstrukcja (60 stóp długości), bez wózka i pokrywy, waży 5,6 tony, przy standardzie w okolicach 7,3 tony. To oznacza dużo większą ładowność. Wagon z załadunkiem może przekroczyć 70 ton, choć standard to dwa razy mniej.

Wagon jest też modułowy. O ile rama wagonu ma jedną konstrukcję (choć producent będzie oferować ją w kilku wariantach, od 40 do 70 stóp długości), to nadwozie można skonstruować dowolnie, w zależności od tego, czego fobie zażyczy klient. W Berlinie zaprezentowano wariant lekki okryty plandeką, która można było automatycznie przykryć i rozłożyć.

Na razie Rail Cargo Group dysponuje 10 wagonami, które na trasę ruszą w przyszłym roku. Większe zakupy i masowa sprzedaż są planowane na 2020 r.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W jaki tabor inwestować?

Tabor i technika

W jaki tabor inwestować?

Paweł Rydzyński 01 maja 2019

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Tabor i technika

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Michał Grobelny 21 marca 2019

Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera

Tabor i technika

UTK: Przewoźnicy zainwestują w prawie 300 lokomotyw

Biznes

UTK: Przewoźnicy zainwestują w prawie 300 lokomotyw

Urząd Transportu Kolejowego 26 czerwca 2018

Zobacz również:

W jaki tabor inwestować?

Tabor i technika

W jaki tabor inwestować?

Paweł Rydzyński 01 maja 2019

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Tabor i technika

Co w 2018 r. wyjechało na polskie tory?

Michał Grobelny 21 marca 2019

Premiera Cityjet. Sportowy pociąg regionalny od OBB i Bombardiera

Tabor i technika

UTK: Przewoźnicy zainwestują w prawie 300 lokomotyw

Biznes

UTK: Przewoźnicy zainwestują w prawie 300 lokomotyw

Urząd Transportu Kolejowego 26 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5