W ostatnich latach Elbląg znacząco zwiększył funkcjonalność sieci tramwajowej. Plany na nową perspektywę unijną są w zasadzie kontynuacją wcześniej rozpoczętych działań. Oprócz zakupu nowych tramwajów planowane jest domknięcie układu torowisk w centrum.
Elbląg w ciągu ostatnich kilkunastu lat intensywnie rozbudował sieć tramwajową, korzystając jeszcze ze środków przedakcesyjnych. Jeszcze w 2002 r. otwarto 1,7-kilometrowy odcinek torowiska w ciągu ul. Płk. Dąbka od Królewieckiej do Obrońców Pokoju. Pozwoliło to na uruchomienie dwóch nowych linii. Wyremontowano też szereg istniejących tras. W 2006 r. uruchomiono z kolei 1,5-kilometrowy odcinek torowiska na ul. Ogólnej do nowej pętli przy Fromborskiej. Natomiast w 2010 r. oddano nowe tory na placu Konstytucji oraz ulicy gen. Grota-Roweckiego (wraz z przygotowanymi rozjazdami w kierunku ul. 12 Lutego).
W tej chwili sieć tramwajowa składa się z 16 km długości (33,83 km toru pojedynczego) o rozstawie 1000 mm. Linie są przeważnie dwutorowe (82%) i prawie w całości wydzielone z jezdni. Elbląg był też jednym z pierwszych miast, które rozpoczęły proces odmładzanie taboru i pierwsze, do którego trafiły niskopodłogowe tramwaje Pesy. W 2006 r. bydgoski producent dostarczył sześć trzyczłonowych wozów 121N z rodziny Tramicus.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.