Czy warszawskie tramwaje dotrą do Janek, Konstancina-Jeziorny i Łomianek? Takie inwestycje znalazły się w planach województwa. Urząd Marszałkowski zastrzega, że są to wstępne propozycje i… podaje terminy realizacji.
Jak pisał Transport-publiczny.pl, propozycja budowy linii tramwaju metropolitarnego znalazła się w przygotowywanym przez samorząd wojewódzki Kontrakcie Terytorialnym, czyli umowie z rządem, określającej priorytety inwestycyjne w perspektywie 2014-2020 do sfinansowania przez budżet centralny. Projekt dokumentu został już wysłany do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. – Na obecnym etapie są to tylko propozycje inwestycji. Kontrakt terytorialny jako taki nie został jeszcze sfinalizowany, nie można więc mówić o projektach już w nim ujętych – zastrzega Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Jak podaje Urząd Marszałkowski, projekty – choć są obecnie na etapie koncepcji – były brane pod uwagę przez Tramwaje Warszawskie już w 2005 r. w opracowywanych przez spółkę planach rozwoju sieci. Co prawda zakładano ich odległą realizację – dopiero po 2020 r. jako element spójnej sieci tramwajowej.
Okazją do wpisania przez samorząd wojewódzki do Kontraktu Terytorialnego tramwaju metropolitarnego jest aktualizacja strategii rozwoju. Wnioski w tej sprawie, w czasie trwania konsultacji, składali także przedstawiciele samorządów lokalnych. Skąd wiadomo, ile środków pochłonąć może realizacja poszczególnych zadań? – Koszty budowy linii zostały oszacowane na prośbę samorządu województwa przez Tramwaje Warszawskie – mówi Marta Milewska.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl