Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dostawę sześciu tramwajów technicznych i dwóch doczep – mają zastąpić mocno wyeksploatowane pojazdy z ubiegłego wieku, powstałe na bazie tramwaju typu K. Spółka rozstrzygnęła też postępowanie na dostawę trzech pojazdów pogotowia technicznego.
Przewoźnik ogłosił niedawno przetarg na dostawę nowych tramwajów technicznych. – Aktualnie eksploatowane wagony techniczne powstały na bazie tramwaju typu K i zostały wyprodukowane w ubiegłym wieku. Tramwaje te są już mocno wyeksploatowane i wymagają napraw. W przypadku jakiejkolwiek awarii trudno jest też o części zamienne. Dlatego tramwaje te będą stopniowo wycofywane z ruchu – wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup sześciu tramwajów technicznych z napędem energoelektronicznym z pługami odśnieżnymi. Oferent powinien dostarczyć także dwa wagony doczepne bierne (przyczepy) – jeden krótki do przewozu materiałów sypkich i jeden długi do przewozu materiałów służących do budowy i remontów torowisk (w tym szyn o długości 18 metrów, wystających poza przyczepę). Oprócz tego producent powinien zapewnić pakiet eksploatacyjno-naprawczy, szkolenia oraz dokumentację techniczną.
Dostarczone tramwaje – o długości od 12,5 do 14 m – mają być dwukierunkowe, z możliwością łączenia w dwuwagonowe składy. Ich podstawowym celem jest obsługa, naprawa, utrzymanie infrastruktury torowej, łącznie z odśnieżaniem torowisk, przewozem i zasilaniem specjalistycznego sprzętu, transportem ładunków oraz niezbędnej załogi. Pojazdy mają być przystosowane do minimum 40-letniej eksploatacji.
Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 20 mln zł (bez VAT). Oferty można składać do 26 czerwca br. O wyborze zadecyduje najniższa cena. Producent będzie miał 8 miesięcy na dostarczenie pojazdów od dnia udzielenia zamówienia.
Oprócz tego Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę trzech pojazdów specjalnych pogotowia technicznego, które będą eksploatowane jako pogotowia torowe w Zakładzie Energetyki Trakcyjnej i Torów spółki. Najkorzystniejszą (najtańszą) ofertę złożyła firma PPUH Elektro-Instal Anna Kosteczko z Rybnika. Pojazdy będą wyposażone w wózki szynowe oraz żuraw przeładunkowy o wysięgu 4,5-5 m. Termin realizacji wynosi osiem miesięcy od udzielenia zamówienia.
Artykuł pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl