Czasem niewiele trzeba, by znacząco poprawić funkcjonowanie komunikacji. Taką inwestycją mogłoby być przedłużenie torów tramwajowych z pętli Gocławek o kilkaset metrów do węzła Marsa, gdzie jest miejsce również na zorganizowanie przesiadek.
Jeszcze w 2008 r. na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji wykonano opracowanie na temat koncepcji rozwiązania węzła Trasy Olszynki Grochowskiej z Trasą Siekierkowską oraz ulicami Ostrobramską i Grochowską. Zawarto w nim również analizę możliwości lokalizacji węzła przesiadkowego z zapleczem. Najkorzystniej wypadł właśnie rejon węzła Marsa między Grochowską a Ostrobramską.
Na podstawie opracowania zarezerwowano teren w miejscowym planie zagospodarowana przestrzennego, który już obowiązuje dla tego obszaru. Ustalono, że pętla będzie zlokalizowana na poziomie -1, a autobusowe na poziomie 0. Dopuszczono również możliwość wzniesienia budynku, będącego dominantą przestrzenną, o wysokości od 70 do 90 metrów z przeznaczeniem na usługi.
Więcej Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.