Tramwaje Warszawskie starają się o decyzję środowiskową dla odbudowy i budowy trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej. Spółka konsultuje teraz, w ramach opracowywania raportu środowiskowego, trzy warianty trasy. Różnią się one przebiegiem (połączenie z Wolską bezpośrednio ulicą Kasprzaka albo przez al. Prymasa Tysiąclecia) oraz rozwiązaniami w rejonie skrzyżowania Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej.
Dotychczas Tramwaje Warszawskie we współpracy z Biurem Projektów Budownictwa Komunalnego SA wykonały wielokryterialną analizę uwarunkowań dot. odbudowy i budowy trasy tramwajowej na Kasprzaka. W lutym br. spółka wystąpiła o wydanie decyzji środowiskowej. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zobowiązała TW do złożenia raportu środowiskowego. Teraz, w ramach przygotowań, spółka będzie zbierać opinie mieszkańców, które posłużą do sporządzenia tego raportu. Uwagi i wnioski można składać do 7 czerwca br. włącznie. Oprócz tego odbędą się spotkania informacyjne oraz zorganizowane będą punkty konsultacyjne.
Inwestycja zakłada częściowe odtworzenie wcześniej istniejącej do 1990 r. trasy na ul. Kasprzaka na wschód od ul. Skierniewickiej. Poprzednio trasa przebiegała do Wolskiej al. Prymasa Tysiąclecia (dawniej Rewolucji Październikowej). W wariancie inwestorskim trasa prowadzi przez całą ulicę Kasprzaka do Wolskiej. Przed ul. Redutową torowisko będzie się zagłębiać, wykorzystując istniejący tunel dla samochodów w kierunku Jelonek.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl