- To będzie ogromna zmiana na lepsze dla pasażerów - zapewnia Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. Spółka kupi w Berlinie 45 używanych Tatr. Dzięki temu wycofa z torów wszystkie wagony 105 i 105Na.
Miejski przewoźnik szuka dostawcy 45 "używanych wagonów tramwajowych Tatra typu KT4Dt". Szczecinianie świetnie je znają. Od 2006 r. miasto kupiło od BVG - berlińskiego miejskiego przewoźnika - łącznie 32 wozy tego typu. To w większości żółte (oryginalne, berlińskie barwy) przegubowe pojazdy produkcji czeskiej z połowy lat 80. XX w. Dziesięć lat później zostały gruntownie zmodernizowane.
- To tramwaje, które świetnie znamy, mamy je rozpracowane, a co najważniejsze zbierają w naszych zajezdniach bardzo dobre recenzje. Są właściwie niezawodne - tłumaczy wybór KT4Dt Krystian Wawrzyniak. Tramwaje Tatra zastąpią 47 dwuwagonowych składów 105 i 105Na.
Jak uważa "Gazeta Wyborcza", tylko Berlin posiada odpowiednią ilość tramwajów tego typu na sprzedaż. Zgadza się on też na płatoność w systemie ratalny. Tramwaje Szczecińskie na ofertę czekają do 18 lipca. Transakcja mogłaby zostać sfinalizowana do końca roku. Berlińskie wozy byłyby wówczas wprowadzane na linie sukcesywnie przez cały 2013 r.
Więcej
A czym będą jeździć w Berlinie zamiast Tatr? W 2009 roku w Bombardierze zamówiono 99 tramwajów Flexity. Kilka dni temu biuro prasowe Bombardiera poinformowało, że miejski zarząd transportu BVG zamówił 39 kolejnych tramwajów tego typu. Dostawy pierwszej partii trwają, dostawy z powiększonego zamówienia zaczną się w roku 2016.