Szwajcarskie Appenzeller Bahnen ogłosiły w zeszłym tygodniu, iż zamówią od krajowego producenta taboru szynowego – Grupy Stadler Rail siedem pojazdów typu Tango z przeznaczeniem do obsługi planowanej linii tramwajowej pomiędzy miejscowościami Trogen i Teufen, przebiegającej przez centrum St Gallen. Koszt zakupu pojazdów wyniesie 60 mln franków szwajcarskich.
Nowa trasa zostanie poprowadzona po torach przyszłej linii średnicowej (St Gallen DML – Durchmesserlinie). Realizacja tejże linii – przeznaczonej zarówno dla kolei, jak i tramwajów – całościowo kosztować ma blisko 90 mln CHF. Kluczowy element przedsięwzięcia stanowić będzie budowa nowego 697-metrowego tunelu Ruckhalde, którego otwarcie przewiduje się w drugiej połowie 2017 roku. Zaś jeszcze w roku bieżącym ma zostać wydane pozwolenie na budowę, tak aby jesienią uroczyście rozpocząć prace nad realizacją inwestycji.
Pociągi już dziś kursują po istniejących szlakach kolejowych (o rozstawie szyn 1000 mm), komunikujących górskie miasteczka we wschodniej części Szwajcarii w regionie St Gallen. Dlatego też budowa linii średnicowej nie będzie przebiegać zupełnie od podstaw. Aby połączyć odcinek Trogen – St Gallen (po którym jeżdżą obecnie pociągi kolei międzymiastowej) z torami linii St Gallen - Gais – Appenzell gruntownej przebudowie ulegnie stacja Appenzeller Bahnen w St Gallen. Co więcej, budowa tunelu Ruckhalge (w ciągu drugiego z wymienionych szlaków) umożliwi likwidację aktualnie eksploatowanego odcinka owej linii funkcjonującego jako kolej zębata ze względu na znaczne różnice wysokości terenu.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl