Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły dzisiaj (16 lipca) przetarg na dostawę dwunastu częściowo niskopodłogowych pojazdów. Spółka wybrała droższą ofertę Modertransu. Cegielski z powodu niespełnienia warunków specyfikacji zamówienia został wykluczony z postępowania.
W przetargu na dostawę dwunastu tramwajów z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20% wpłynęły dwie oferty. Zamawiający poinformował dzisiaj (16 lipca) o odrzuceniu tańszej oferty Fabryki Pojazdów Szynowych Cegielski i wykluczeniu firmy z postępowania. Tym samym za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez firmę Modertrans z Poznania, opiewającą na kwotę 58,3 mln zł brutto.
Jak uzasadniają Tramwaje Śląskie, zaoferowany przez Cegielskiego pojazd nie spełnia specyfikacji zamówienia i obowiązujących norm. Analiza oferty wykazała, że najniższy punkt tramwaju – prze pełnym jego obciążeniu, zużyciu obręczy kół i uwzględnieniu ugięć dynamicznych zawieszenia – wynosi 18 mm. Tymczasem, zgodnie z obowiązującymi normami, minimalna dopuszczalna wartość wynosi 30 mm. Ponadto Cegielski nie udokumentował doświadczenia w zakresie dostawy co najmniej trzech niskopodłogowych bądź częściowo niskopodłogowych tramwajów. Oferent chciał skorzystać z referencji Dom Handlowy UKWZ Ukraina, który udostępnił swój potencjał w zakresie wiedzy i doświadczeń. Jak jednak twierdzą Tramwaje Śląskie, z dokumentacji nie wynika jednoznacznie, czy odbiorcy otrzymali dopuszczone do użytkowania pojazdy. Jednocześnie poznańska firma nie uzupełniła w wyznaczonym terminie swojej oferty.
Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 350 mm nad główką szyny w strefie drzwi, część wysokopodłogowa nie może przekraczać 930 mm). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.
Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl