Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę członu środkowego w używanym wagonie Ptb z Frankfurtu nad Menem na człon niskopodłogowy. Jeśli się powiedzie, operator nie wyklucza przebudowy kolejnych dziewięciu pojazdów. W wyniku przebudowy tramwaje staną się jednokierunkowe. Najtańszą ofertę złożył Protram.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa środkowego członu w dwukierunkowym tramwaju Ptb, wyprodukowanym w 1973 r., na człon niskopodłogowy. Wpierw jednak wykonawca musi przedstawić projekt przebudowy. Obecnie podłoga tramwaju znajduje się na wysokości 960 mm nad poziomem główki szyny. W efekcie przebudowy, która ma odbyć się do końca roku, tramwaj stanie się jednokierunkowy. W członie niskopodłogowym podłoga znajduje się na poziomie 350 mm.
Na razie Tramwaje Śląskie zdecydowały się na przebudowę – na próbę – tylko jednego członu. – Chcemy przebudować najpierw jeden wagon żeby wypracować pewne rozwiązania i mieć możliwość wyeliminowania ewentualnych trudności zanim przystąpimy do przebudowy kolejnych wagonów. Po drugie wciąż realizujemy wiele zadań inwestycyjnych, w czasie których wykorzystujemy te wagonu ze względu na ich dwukierunkowość. Kiedy nasz tabor poszerzony zostanie o zamówione 12 nowych dwukierunkowych tramwajów firmy Modertrans, będziemy mogli stopniowo przebudowywać kolejne wagony – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl