Partnerzy serwisu:
Pasażer

Tramwaje Śląskie: Linia 15 wraca do Zagórza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Tramwaje Śląskie: Linia 15 wraca do Zagórza
Zakończyły się główne prace przy modernizacji torowiska tramwajowego w ul. 3 Maja w Sosnowcu od skrzyżowania z ul. Żeromskiego do pętli w Zagórzu. Wprawdzie wykonawca będzie jeszcze prowadzić prace wykończeniowe, ale od niedzieli 15 grudnia 2013 roku tramwaje linii nr 15 wrócą na swoją stałą trasę do Zagórza.

Kończące się prace to pierwszy etap zadania realizowanego w ramach Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”. Prace objęły długi odcinek od skrzyżowania z ul. Żeromskiego do pętli w Zagórzu, z wyłączeniem samej pętli. Od najbliższej niedzieli pasażerowie będą mogli osobiście sprawdzić efekt modernizacji. Nowe perony przystankowe ułatwią wsiadanie i wysiadanie z tramwaju zaś torowisko zbudowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii sprawi, że znacznie wzrośnie komfort podróży, a zminimalizowane zostaną drgania i hałas.

Zmiany w trasach linii 15 i 27

Od niedzieli 15 grudnia tramwaje po nowych torach znów powiozą pasażerów do Zagórza. Co istotne, powrót linii nr 15 do Zagórza wpłynie także na zmianę trasy linii nr 27. Od 15 grudnia linia nr 27 zostanie wydłużona do zajezdni w Będzinie. Tym samym przywrócony zostanie jej trasa sprzed kilku lat. Jednocześnie zmieni się rozkład jazdy linii nr 24, a zlikwidowane zostaną linie czasowe - tramwajowa nr 35 i autobusowa nr T-15.

Drugi etap wiosną

Zakończenie pierwszego etapu nie oznacza końca prac. W drugim etapie, na modernizację czeka jeszcze krótki odcinek od ul. Żeromskiego do Centralnego Węzła Komunikacyjnego. Wykonawca zabudował już rozjazd technologiczny, by ruch mógł odbywać się jednotorowo. Oznacza to, że prace będą prowadzone przy zachowaniu ruchu tramwajowego, by pasażerowie nie odczuli uciążliwości związanych z remontem. Pierwsze prace rozbiórkowe na tym odcinku już trwają, a zasadnicze roboty przy wylewaniu betonu przeprowadzone zostaną wiosną.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5