Przy ulicy Krasińskiego i Orzeszkowej w Szczecinie może powstać łącznik torowy, dzięki któremu możliwe będzie wprowadzenie na tory tramwajów dwusystemowych. Umożliwią one połączenie centrum miasta z jego peryferiami oraz mniejszymi miejscowościami - informuje "www.mmszczecin.pl".
”Do obsługi linii kolejowych będą potrzebne tramwaje dwusystemowe wyposażone w drzwi po obu stronach wagonu oraz w dwie kabiny motorniczego. Powinny też posiadać specjalne wysuwane rampy umożliwiające wysiadanie na perony kolejowe. Ponadto powinny mieć odpowiednio szerokie obręcze kół. Takie mają tylko tarty KT4Dt” – informuje portal "www.mmszczecin.pl".
Wzdłuż alei Wyzwolenia mają początek linie autobusowe do Polic. Tutaj planowany jest więc jeden z przystanków tramwaju do Polic. Zastąpiłby on linię 107.
Miejsce na łącznik torowy na linii ze Szczecina do Polic znajduje się przy ulicy Orzeszkowej. Nawierzchnia jezdni znajduje się tu na tej samej wysokości co pobliskie torowisko. Należy jedynie doprowadzić linię tramwajową wzdłuż ulicy Krasińskiego. Łączy się ona tam z siecią tramwajową.
Jak pisze portal "www.mmszczecin.pl: ’’Od Niebuszewa można by już jechać po torowisku kolejowym do Polic (konieczna budowa torowiska od wiaduktu nad ul. Piłsudskiego do pętli przy osiedlu Chemik) i nawet dalej, do Trzebieży, prawdziwie szybkim tramwajem.”
Tramwaje tego typu będą droższe od tych używanych obecnie. Są one jednak o wiele bardziej wydajne niż autobusy linii 107.
Podobne plany dotyczące tramwajów dwusystemowych ma także Wrocław. Istnieje wiele problemów, które uniemożliwiają szybkie zrealizowanie tego projektu. Należy wzmocnić torowiska, dostosować sieci, zmniejszyć różnice w skrajni taboru. Problem stanowią także kwestie legislacyjne. Więcej na ten temat tutaj.
Więcej