Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tramwaje dwusystemowe w Szczecinie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Moje Miasto Szczecin

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tramwaje dwusystemowe w Szczecinie?
Przy ulicy Krasińskiego i Orzeszkowej w Szczecinie może powstać łącznik torowy, dzięki któremu możliwe będzie wprowadzenie na tory tramwajów dwusystemowych. Umożliwią one połączenie centrum miasta z jego peryferiami oraz mniejszymi miejscowościami - informuje "www.mmszczecin.pl".

”Do obsługi linii kolejowych będą potrzebne tramwaje dwusystemowe wyposażone w drzwi po obu stronach wagonu oraz w dwie kabiny motorniczego. Powinny też posiadać specjalne wysuwane rampy umożliwiające wysiadanie na perony kolejowe. Ponadto powinny mieć odpowiednio szerokie obręcze kół. Takie mają tylko tarty KT4Dt” – informuje portal "www.mmszczecin.pl".

Wzdłuż alei Wyzwolenia mają początek linie autobusowe do Polic. Tutaj planowany jest więc jeden z przystanków tramwaju do Polic. Zastąpiłby on linię 107.

Miejsce na łącznik torowy na linii ze Szczecina do Polic znajduje się przy ulicy Orzeszkowej. Nawierzchnia jezdni znajduje się tu na tej samej wysokości co pobliskie torowisko. Należy jedynie doprowadzić linię tramwajową wzdłuż ulicy Krasińskiego. Łączy się ona tam z siecią tramwajową.

Jak pisze portal "www.mmszczecin.pl: ’’Od Niebuszewa można by już jechać po torowisku kolejowym do Polic (konieczna budowa torowiska od wiaduktu nad ul. Piłsudskiego do pętli przy osiedlu Chemik) i nawet dalej, do Trzebieży, prawdziwie szybkim tramwajem.”

Tramwaje tego typu będą droższe od tych używanych obecnie. Są one jednak o wiele bardziej wydajne niż autobusy linii 107.

Podobne plany dotyczące tramwajów dwusystemowych ma także Wrocław. Istnieje wiele problemów, które uniemożliwiają szybkie zrealizowanie tego projektu. Należy wzmocnić torowiska, dostosować sieci, zmniejszyć różnice w skrajni taboru. Problem stanowią także kwestie legislacyjne. Więcej na ten temat tutaj.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5