Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaj w Radomiu? Prestiż, ale i koszty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaj w Radomiu? Prestiż, ale i koszty
Czy społeczny pomysł budowy tramwaju w Radomiu, niecieszący się poparciem władz miasta, jest zasadny? – Pod względem popytu na usługi komunikacji autobusowej zaproponowana trasa – co do zarysu – wydaje się racjonalna. Kwestia uruchomienia tramwaju powinna być poddana jednak wnikliwym analizom, dotyczącym kwestii popytu, ekonomiczno-finansowych i technicznych – komentuje Marcin Gromadzki, autor planu transportowego miasta.

Zgodnie z pomysłem Radomskiego Towarzystwa Naukowego miałaby powstać 8-kilometrowa linia tramwajowa, przebiegająca pomiędzy Michałowem i os. XV-lecia na północy a Ustroniem i Prędocinkiem na południu. Ku zaskoczeniu lokalnych władz lokalnych koncepcja została wpisana do Kontraktu Terytorialnego, czyli umowy między samorządem szczebla wojewódzkiego a rządem, określającej priorytety inwestycyjne w perspektywie 2014-2020 do sfinansowania przez budżet centralny. Co o zasadności takiego projektu sądzi Marcin Gromadzki, twórca planu transportowego Radomia?

Jako miłośnik komunikacji miejskiej zawsze cieszę się, kiedy powstaje nowy odcinek trasy tramwajowej lub budowana jest nowa sieć. Z kolei jako projektant komunikacji miejskiej i praktyk, muszę przyznać, że trakcja elektryczna (tramwaj, trolejbus) zdecydowanie podnosi prestiż miasta, kształtując jego unikatowy wizerunek – zwłaszcza przy budowie nowej sieci od podstaw. Tramwaj pełni również określoną funkcję transportową w mieście – przy wydzielonych torowiskach i priorytecie w sygnalizacji świetlnej porusza się szybciej niż tkwiące w zatorach drogowych autobusy.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5