W pomyśle Radomskiego Towarzystwa Naukowego tramwaj w mieście miałby łączyć północne osiedla z południowymi przechodząc prze śródmieście. Jak biegnie trasa projektu, który trafił do Kontraktu Terytorialnego dla Mazowsza na lata 2014–2020?
Licząca 17 przystanków trasa ma łączyć Józefów na północy z Prędocinkiem na południowych krańcach miasta. O projekcie pisaliśmy kilka dni temu. Według szacunków pomysłodawców w jej zasięgu mieszka ok. 80 tys. ludzie, co oznacza, że jedna trzecia mieszkańców Radomia mogłaby na przystanek dojść na piechotę.
Z osiedli na uniwersytet
Ruszający z północnego przystanku Józefów tramwaj jechałby na południe do osiedla Michałów, skręcając na wschód w stronę ul. Mieszka I mijałby trasę Stanisława Żółkiewskiego. Czwarty przystanek na trasie (Osiedle Akademickie) wypadałby w okolicy skrzyżowania ul. Bolesława Chrobrego z Akademicką. A dalej trasa prowadziłaby wzdłuż wspomnianej ul. Bolesława Chrobrego mijając zabudowania Uniwersytetu, 11 Listopada, Osiedle XV–lecia, aż do Placu Jagiellońskiego.
Ciasno w centrum
Pomysłodawcy projektu przyznają, że choć poza centrum miasta nie ma kłopotu z wytyczeniem trasy, to wjeżdżając do niego robi się ciasno. Dziewiąty przystanek wypada przy Urzędzie Wojewódzkim, a potem trasa przy parku im. Tadeusza Kościuszki ma prowadzić do Katedry i skrzyżowania ulic Traugutta z ul. Ludwika Waryńskiego (przyst. Traugutta) i wzdłuż tej pierwszej do Dworca Kolejowego. Dalej ostro skręcałaby na zachód w stronę wiaduktu kolejowego i z powrotem na wschód Aleją Józefa Grzecznarowskiego do skrzyżowania z ulicami PCK i Śląską (przyst. Grzecznarowskiego). Tym samym tramwaj wyjechałby z centrum.
Na południe
Dalej trasa dalej prowadziłaby Grzecznarowskiego w kierunku ronda z ul. Jana Pawła II, ale nie dochodziłaby do niego, tylko wcześniej skręcała w kierunku ul. Gagarina. Tam zlokalizowanoby przystanek Ustronie A. Przystanek Ustronie B znajdowałby się kilkaset metrów na południe, na skrzyżowaniu Jana Pawła II z Sandomierską. Potem trasa skręcałaby na zachód wzdłuż Jana Pawła II, by po chwili prowadzić znów na południowy wschód wzdłuż ul. Młodzianowskiej. Na wysokości ul. Lipnej znajdowałby się przedostatni przystanek (Młodzianów), a tramwaj jadąc wzdłuż ul. Armii Ludowej tramwaj dojeżdżałby do pętli Prędocinek.
Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl