Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaj w Radomiu. Którędy ma prowadzić trasa?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaj w Radomiu. Którędy ma prowadzić trasa?
W pomyśle Radomskiego Towarzystwa Naukowego tramwaj w mieście miałby łączyć północne osiedla z południowymi przechodząc prze śródmieście. Jak biegnie trasa projektu, który trafił do Kontraktu Terytorialnego dla Mazowsza na lata 2014–2020?

Licząca 17 przystanków trasa ma łączyć Józefów na północy z Prędocinkiem na południowych krańcach miasta. O projekcie pisaliśmy kilka dni temu. Według szacunków pomysłodawców w jej zasięgu mieszka ok. 80 tys. ludzie, co oznacza, że jedna trzecia mieszkańców Radomia mogłaby na przystanek dojść na piechotę.

Z osiedli na uniwersytet

Ruszający z północnego przystanku Józefów tramwaj jechałby na południe do osiedla Michałów, skręcając na wschód w stronę ul. Mieszka I mijałby trasę Stanisława Żółkiewskiego. Czwarty przystanek na trasie (Osiedle Akademickie) wypadałby w okolicy skrzyżowania ul. Bolesława Chrobrego z Akademicką. A dalej trasa prowadziłaby wzdłuż wspomnianej ul. Bolesława Chrobrego mijając zabudowania Uniwersytetu, 11 Listopada, Osiedle XV–lecia, aż do Placu Jagiellońskiego.

Ciasno w centrum

Pomysłodawcy projektu przyznają, że choć poza centrum miasta nie ma kłopotu z wytyczeniem trasy, to wjeżdżając do niego robi się ciasno. Dziewiąty przystanek wypada przy Urzędzie Wojewódzkim, a potem trasa przy parku im. Tadeusza Kościuszki ma prowadzić do Katedry i skrzyżowania ulic Traugutta z ul. Ludwika Waryńskiego (przyst. Traugutta) i wzdłuż tej pierwszej do Dworca Kolejowego. Dalej ostro skręcałaby na zachód w stronę wiaduktu kolejowego i z powrotem na wschód Aleją Józefa Grzecznarowskiego do skrzyżowania z ulicami PCK i Śląską (przyst. Grzecznarowskiego). Tym samym tramwaj wyjechałby z centrum.

Na południe

Dalej trasa dalej prowadziłaby Grzecznarowskiego w kierunku ronda z ul. Jana Pawła II, ale nie dochodziłaby do niego, tylko wcześniej skręcała w kierunku ul. Gagarina. Tam zlokalizowanoby przystanek Ustronie A. Przystanek Ustronie B znajdowałby się kilkaset metrów na południe, na skrzyżowaniu Jana Pawła II z Sandomierską. Potem trasa skręcałaby na zachód wzdłuż Jana Pawła II, by po chwili prowadzić znów na południowy wschód wzdłuż ul. Młodzianowskiej. Na wysokości ul. Lipnej znajdowałby się przedostatni przystanek (Młodzianów), a tramwaj jadąc wzdłuż ul. Armii Ludowej tramwaj dojeżdżałby do pętli Prędocinek.

Artykuł pochodzi ze strony Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5