Wykonawca budowy trasy tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie zakończył już prace przy torach i sieci trakcyjnej. W środę 19 listopada wieczorem rozpoczynają się jazdy próbne tramwaju Swing Duo po nowym torowisku. Nierozwiązany zostanie główny problem, którym jest brak zasilania nowej podstacji.
Jak informują Tramwaje Warszawskie, 17 listopada br. firma ZUE, która jest wykonawcą budowy 4,5-kilometrowej linii tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie, zgłosiła zakończenie prac przy torowisku i sieci trakcyjnej wzdłuż nowej trasy. To umożliwiło spółce rozpoczęcie testów. - Dzisiaj (19 listopada) pomiędzy godz. 13 a 14 na nowej trasie jeździły wagon pomiarowy i szlifierka - mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Dzisiaj w nocy, ok. godz. 22, rozpoczną się natomiast jazdy próbne z udziałem tramwaju Swing Duo.
Na razie nierozwiązany pozostaje główny problem nowej trasy - czyli brak zasilania z podstacji przy Ćmielowskiej. Jej budowa opóźniła się z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych w wykopie. Podstacja nie posiada przyłączy średniego oraz niskiego napięcia. Teraz cały czas trwają uzgodnienia między Zarządem Transportu Miejskiego a gestorem sieci ws. możliwych terminów wykonania tych przyłączy. ZTM, który odpowiada za projekty, przekazał już niezbędną dokumentację.
Zasilanie w czasie jazd próbnych zapewniać będzie na razie podstacja Obrazkowa. Umożliwia ona jednak kursowanie jedynie niewielkiej liczby tramwajów. - Będziemy sprawdzać na ile Obrazkowa da radę i co ile będą mogły jeździć tramwaje - mówi Michał Powałka.
Dzięki nowej podstacji przy Ćmielowskiej tramwaje będą mogły kursować co kilka minut. - Bez Ćmielowskiej nie jest skończony projekt - podkreśla Powałka. Zgodnie z umową trasa powinna być w całości gotowa do 28 grudnia br.
Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl