Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Tramwaj na Tarchomin: Rozpoczynają się jazdy testowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Tramwaj na Tarchomin: Rozpoczynają się jazdy testowe
Wykonawca budowy trasy tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie zakończył już prace przy torach i sieci trakcyjnej. W środę 19 listopada wieczorem rozpoczynają się jazdy próbne tramwaju Swing Duo po nowym torowisku. Nierozwiązany zostanie główny problem, którym jest brak zasilania nowej podstacji.

Jak informują Tramwaje Warszawskie, 17 listopada br. firma ZUE, która jest wykonawcą budowy 4,5-kilometrowej linii tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie, zgłosiła zakończenie prac przy torowisku i sieci trakcyjnej wzdłuż nowej trasy. To umożliwiło spółce rozpoczęcie testów. - Dzisiaj (19 listopada) pomiędzy godz. 13 a 14 na nowej trasie jeździły wagon pomiarowy i szlifierka - mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Dzisiaj w nocy, ok. godz. 22, rozpoczną się natomiast jazdy próbne z udziałem tramwaju Swing Duo.

Na razie nierozwiązany pozostaje główny problem nowej trasy - czyli brak zasilania z podstacji przy Ćmielowskiej. Jej budowa opóźniła się z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych w wykopie. Podstacja nie posiada przyłączy średniego oraz niskiego napięcia. Teraz cały czas trwają uzgodnienia między Zarządem Transportu Miejskiego a gestorem sieci ws. możliwych terminów wykonania tych przyłączy. ZTM, który odpowiada za projekty, przekazał już niezbędną dokumentację.

Zasilanie w czasie jazd próbnych zapewniać będzie na razie podstacja Obrazkowa. Umożliwia ona jednak kursowanie jedynie niewielkiej liczby tramwajów. - Będziemy sprawdzać na ile Obrazkowa da radę i co ile będą mogły jeździć tramwaje - mówi Michał Powałka.

Dzięki nowej podstacji przy Ćmielowskiej tramwaje będą mogły kursować co kilka minut. - Bez Ćmielowskiej nie jest skończony projekt - podkreśla Powałka. Zgodnie z umową trasa powinna być w całości gotowa do 28 grudnia br.

Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Witold Urbanowicz 22 lipca 2023

Tramwaje Warszawskie z ofertami na budowę torowiska na Rakowieckiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie: Jeszcze więcej zielonych torów. Umowa podpisana

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie skomasują przystanki na Jagiellońskiej

Witold Urbanowicz 22 lipca 2023

Tramwaje Warszawskie z ofertami na budowę torowiska na Rakowieckiej

Zintegrowany transport

Tramwaje Warszawskie: Jeszcze więcej zielonych torów. Umowa podpisana

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5