Największy problem na budowie tramwaju na Tarchomin rozwiązany. Dziś warszawski ZTM otrzyma pozwolenie na budowę przyłącza do podstacji Ćmielowska. – Obecnie nie można mówić o opóźnieniach – przekonuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie. Tramwaje mają ruszyć pod koniec roku.
Prace przy budowie 4,5-kilometrowej linii tramwajowej ze Starych Świdrów do Mehoffera prowadzi firma ZUE, z którą umowę podpisano w lutym br. To przedłużenie otwartej na początku 2013 r. trasy przez most Północny, zakończonej aktualnie rozjazdem nakładkowym na Starych Świdrach. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji dostał dziesięć miesięcy – trasa powinna być gotowa do 28 grudnia br.
Dużym problemem okazała się budowa nowej podstacji Ćmielowska. Prace przy jej realizacji opóźniły się z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych w wykopie. Podstacja nie posiada przyłączy średniego oraz niskiego napięcia. Nową trasę zasila Obrazkowa, ale bez Ćmielowskiej tramwaje nie będą mogły kursować z zakładaną częstotliwością.
ZTM, który odpowiada za projekt przyłączy, zapewnia, że problem z podstacją został rozwiązany. –Dziś ZTM otrzyma pozwolenie na budowę (z rygorem natychmiastowej wykonalności) przyłącza do podstacji Ćmielowska. Niezwłocznie przekażemy je Stoenowi do wykonania – mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM-u.
Przedstawiciel organizatora komunikacji informuje, że prace przy wykonaniu przyłącza będą trwały „przypuszczalnie ok. miesiąca”. Jak zapewnia, w tej chwili nie można mówić o żadnych opóźnieniach.
Więcej o inwestycji i o planowanych trasach tramwajów na Tarchomin na portalu Transport-publiczny.pl