W Bydgoszczy trwają kolejne prace przy budowie linii tramwajowej do dzielnicy Fordon. W ostatnich tygodniach otwarto nowe odcinki ulic. Zaczynają się pierwsze prace przy zagospodarowaniu przyległych terenów.
Las słupów trakcyjnych wyrósł w rejonie ul. Geodetów, gdzie powstaje końcowa pętla tramwajowa z elementami zajezdni. Ułożono tam także większość torów (w tym 7 odstawczych). Na budowę czeka jeszcze hala serwisowa. Wkrótce wykonywana będzie też drogowa część tej inwestycji.
Wiele zmian zachodzi także na skrzyżowaniu ul. Andersa z Wyzwolenia. Kierowcy korzystają z nowego odcinka ul. Wyzwolenia pomiędzy ulicami Dowbor-Muśnickiego i Andersa. Łączy się on z ulicą Andersa pod kątem prostym, co poprawiło bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Rozbierana jest też stara jezdnia. Udostępniono do ruchu kolejne relacje i na rondzie na przecięciu ul. Wyzwolenia i Orląt Lwowskich. Z ul. Wyzwolenia w kierunku północnym mogą korzystać na razie tylko autobusy.
Gotowy jest także przejazd tramwajowy w ciągu ul. Akademickiej w sąsiedztwie ronda Misji Pokojowych ONZ. Otwarto także skrzyżowanie Andersa z Kleeberga. W rejonie tego skrzyżowania ułożono także wiążącą warstwę asfaltu. Prace w tym rejonie trwają jeszcze na odcinku ul. Kleeberga od Berlinga w kierunku budynku Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Prace drogowe toczą się także na pętlach awaryjnych w rejonie ulic Piłsudskiego i Korfantego. Na estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód trwa zbrojenie i betonowanie części zmontowanych w marcu. Na wielu skrzyżowaniach trwają przygotowania do montażu sygnalizacji świetlnych. Wzdłuż ulicy Akademickiej budowane są też perony przystankowe. Kończą się tam także prace związane z podbijaniem torów.
Tekst pochodzi z portalu Transport-Publiczny.pl