Do czwartku do północy podmioty, które zostały dopuszczone do decydującego etapu przetargu na budowę linii tramwajowej do bydgoskiej dzielnicy Fordon, miały czas na złożenie ewentualnych odwołań. Żaden protest do spółki Tramwaj Fordon nie wpłynął, co otwiera drogę do podpisania umowy ze zwycięskim konsorcjum.
Pierwotnie do przetargu zgłosiło się 13 firm. Do decydującego etapu dopuszczono 5 oferentów. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z Przedsiębiorstwem „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe jako liderem. Jego oferta tego konsorcjum opiewa na 290 mln zł.
- Żaden podmiot odwołania nie złożył. Dokumentacja przedmiotowego postępowania trafiła w dniu dzisiejszym do kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych. Sprawdzanie trwa od 2 tygodni do miesiąca. Dalsze czynności to podpisanie umowy. Termin nie jest jeszcze znany - poinformowała nas Magdalena Cerajewska ze spółki Tramwaj Fordon.
Budowa ma się zakończyć w 2015 r. Nowa linia tramwajowa będzie miała ok. 9,5 km. Zostanie poprowadzona pomiędzy istniejącą pętlą Wyścigowa oraz pętlą autobusową Mariampol, przez środek osiedla Fordon. Najtrudniejszym przedsięwzięciem będzie budowa, tuż za pętlą Wyścigowa, kilkusetmetrowej estakady nad torami kolejowymi, wraz z utworzeniem w tym miejscu wielopoziomowego węzła przesiadkowego pomiędzy tramwajami, autobusami i koleją (pod estakadą usytuowana jest stacja Bydgoszcz Wschód, której rola wzrośnie po zakończeniu rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 18 pomiędzy Toruniem i Bydgoszczą i uruchomieniu pociągów aglomeracyjnych w projekcie BiT City).
Oprócz budowy linii tramwajowej (wraz z 4 pętlami, 14 parami przystanków i nową zajezdnią) inwestycja zakłada też istotną przebudowę sąsiadującego z nową trasą układu drogowego – remont ok. 9 km ulic i montaż 250 sygnalizatorów świetlnych.