Sieć tramwajowa dla Dubaju, zbudowana przez Alstom, została zainaugurowana 11 listopada br. To pierwszy tramwaj w Zatoce Perskiej, w dodatku w całości pozbawiony sieci trakcyjnej. Na trasie znajdują się klimatyzowane przystanki.
To pierwszy system tramwajowy w rejonie Zatoki Perskiej. Jego realizację władze Dubaju powierzyły w całości firmie Alstom. Celem projektu jest promowanie transportu multimodalnego i redukcja zagęszczenia ruchu oraz zanieczyszczeń.
Długość linii wynosi 10,6 km, na trasie zlokalizowano 11 przystanków, które są klimatyzowane. Według założeń tramwaj ma przewozić 27 tys. pasażerów dziennie, a liczba ta ma wzrosnąć w 2020 roku aż do 66 000 pasażerów dziennie. Alstom zaproponował zmodyfikowany model Citadisa. To pierwszy na świecie tramwaj, który może jeździć w temperaturze do 50 °C, wytrzymując ostre warunki klimatyczne jak wilgoć i piaszczysty wiatr. 44-metrowy tramwaj może przewieźć 408 pasażerów w klasie złotej, srebrnej oraz klasie przeznaczonej dla dzieci i kobiet. Pojazd wyróżnia się kształtem nawiązującym do diamentu.
Pojazd jest wyposażony w system zasilania tramwajów z poziomu nawierzchni toru (APS). To pierwszy na świecie system tramwajowy pozbawiony w całości zasilania z sieci trakcyjnej.
System tramwajowy dla Dubaju to już ósmy system tramwajowy dostarczony przez Alstom dla miast w tej dekadzie. Firma zrealizowała m.in. projekty dla Lusail w Katarze, Nottingham w Wielkiej Brytanii, Cuenca w Ekwadorze oraz Rio de Janeiro w Brazylii.
Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl