Nasza oferta 49 zł bardzo często obejmuje cały skład. Konkurencja autobusowa bilet za 1 zł często ma dostępny tylko na jedno miejsce, to jest działanie czysto marketingowe. PolskiBus nie ma z nami żadnych szans, po skróceniu czasu przejazdu i po tym jakie mamy oferty dla osób, które mają pełny bilet, w tym dla osób młodych – powiedział Jakub Karnowski, prezes PKP SA.
W trakcie debaty „Wzrost poziomu wykorzystania środków unijnych – katalizatorem zmian polskich kolei” zorganizowanej przez Grupę PKP na tegorocznych targach Trako w Gdańsku, miała miejsce dyskusja na temat konkurencyjności oferty PKP Intercity względem dynamicznego rozwoju konkurencji autobusowej na polskim rynku przewozów pasażerskich. Na temat nowych kanałów sprzedaży przewoźnika, jako fundamencie atrakcyjności oferty PKP Intercity, oraz ich genezie, mówił Piotr Rybotycki, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.
– Wszyscy nasi pasażerowie bardzo szybko przekonali się, że jesteśmy w stanie nadrabiać pewne zaległości. Nabycie biletów promocyjnych zależy od tego jak sprawnie obserwuje się oferty PKP Intercity. Można trafić np. w Happy Hours, to wszystko zależy od pasażerów. Można powiedzieć: proszę wziąć sprawy w swoje ręce. Jeśli ktoś jest zorganizowany i wie kiedy i za ile chce pojechać, jest w stanie nabyć bilet w bardzo atrakcyjnej cenie. Nasze oferty są skierowane do osób, które mają chwilę na zastanowienie kiedy, dokąd i za ile chcą pojechać. Można wybrać pomiędzy różnymi kategoriami pociągów, to są TLK, IC, EIP – powiedział Piotr Rybotycki.
Jednym z aspektów dyskusji poruszonym przez moderatora była kwestia dynamicznego rozwoju oferty jednego z najbardziej znanych przewoźników autobusowych w Polsce, czyli PolskiegoBusa. Przewoźnik ten w ostatnim czasie rozwinął paletę ofert, w której jedną z podstawowych pozostają bilety za 1 zł. Kilka różnic pomiędzy PKP Intercity a PolskimBusem starał się wskazać Jakub Karnowski, prezes PKP SA.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.