Cała operacja zdjęcia i posadowienia rozjazdu na torach wystawowych Trako, trwała zaledwie kilkanaście minut i była obsługiwana przez 4 osoby. Dwie z nich zabezpieczały rozjazd, kolejne dwie były operatorami podnośników sterowanych zdalnie. Szybkość operacji robi wrażenie i zaskoczyła obserwujących, których wokół produktu KZN zebrała się ponad setka. Znaczną ich liczbę stanowili obcokrajowcy, których KZN również stara się zainteresować systemem.
Wymiana rozjazdów szybsza ze Switcherem
Switcher to opracowany przez KZN pojazd szynowy o długości 27,5 metra zintegrowany z dźwigiem oraz modułami mocowania na platformach i usztywnienia rozjazdów podczas załadunku i rozładunku. Wagon umożliwia przewóz wszystkich typów rozjazdów, także tych o promieniu 1200 m. System pozwala skrócić czas zabudowy rozjazdów aż czterokrotnie.
Korzyść dla zarządcy i pasażera
Przy tej skali modernizacji, jaką prowadzi PKP PLK, oszczędność czasowa dzięki zastosowaniu Switchera będzie olbrzymia. To korzyść nie tylko dla zarządcy infrastruktury, ale także dla pasażerów, bo dzięki zastosowaniu systemu możemy skrócić czas zamknięcia torowego nawet do dwóch nocy – powiedział podczas prezentacji Ryszard Leszczyński, prezes zarządu KZN Bieżanów.
Obecnie KZN Bieżanów we współpracy z Instytutem Kolejnictwa zakończyły proces badań wagonu Switcher. Ostatnie badania były prowadzone na hamowni IK, na odcinkach testowych w Żmigrodzie, pod Olsztynem i na linii 98 Grybów – Ptaszkowa.