Nowe gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe, dodatkowe linie kredytowe oraz pożyczka od głównego akcjonariusza składają się na program finansowania pomostowego Trakcji PRKiI. w oczekiwaniu na finansowanie dlugoterminowe. – To pozwoli nam na skuteczne zabezpieczenie kontynuacji prac na realizowanych kontraktach, dalsze ofertowanie w przetargach, a także podpisanie umów, gdzie złożyliśmy najkorzystniejsze oferty – powiedział Marcin Lewandowski, prezes zarządu Trakcji PRKiI.
– Przed pozyskaniem finansowania Trakcja PRKiI pomyślnie zakończyła trwający przez kilka tygodni proces due diligence. Wykazał on, że spółka ma stabilne fundamenty do rozwoju i realizacji inwestycji – dodał Lewandowski. Podkreślił, że wykonawca licznych inwestycji kolejowycj czeka na podpisanie umowy z PKP PLK na kilka kolejnych budów. Chodzi o modernizację magistrali E59 na odcinkach Stargard – Szczecin i Choszczno - Stargard, a także na przebudowę kolejowego ciągu transportowego od Cieszyna do Wisły. Spółka złożyła także najtańszą ofertę na wykonanie systemu informacji pasażerskiej.
"Zainfekowanych kontraktów" coraz mniej
Trakcja PRKiI podkreśla, że obecnie kończone są już prace na „zainfekowanych kontraktach” kolejowych, pozyskanych w okresie luki inwestycyjnej, gdy rynek nie spodziewał się takiej dynamiki wzrostu cen materiałów i usług. – Obecnie wykonawca ma na koniec marca portfel kontraktów na kwotę ponad 2,2 mld zł oraz oferty o wartości ponad 1 mld zł będące na pierwszym miejscu w otwartych już przetargach – powiedział Marcin Lewandowski. Dodaje, że w portfelu dominują umowy, które zostały już skalkulowane w sposób uwzględniający obecną sytuację na rynku budowlanym.
– Dzięki zawarciu szeregu umów i porozumień, Trakcja PRKiI uzyska finansowe wsparcie na prowadzenie działalności, na które składają się: kredyt obrotowy w wysokości 31 mln zł, linie gwarancyjne na sumę 33 mln zł oraz pożyczka w wysokości 20 mln zł od głównego akcjonariusza Trakcji PRKiI – hiszpańskiej grupy Comsa.
– W tym złożonym procesie refinansowania działalności uczestniczyło blisko 10 instytucji finansowych oraz nasz akcjonariusz Comsa. Zawarte umowy przyniosą spółce dostęp do 76 mln zł gotówki oraz gwarancje należytego wykonania i na zapłatę wadium w łącznej wysokości ponad 70 mln zł. – dodał Paweł Nogalski wiceprezes zarządu dyrektor finansowy Trakcji PRKiI.
Będą negocjacje z PLK i poszukiwanie rozwiązania długoterminowego
W drugiej połowie roku Trakcja PRKiI będzie kontynuować rozmowy z PKP PLK przy udziale prokuratorii generalnej nad pakietem roszczeń wartym ponad 119 mln zł, dotyczącym zrealizowanych prac i robót dodatkowych. Natomiast pod koniec czerwca na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy dyskutowana ma być kwestia finansowania długoterminowego, związana z podniesieniem kapitału.
Obecnie Trakcja PRKiI realizuje kilka dużych inwestycji kolejowych, między innymi kontrakt na LCS Terespol, LCS Łowicz, Słupsk-Ustka, Poznań-Rokietnica oraz dwa kontrakty w ramach Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.