Partnerzy serwisu:
Biznes

Track Tec – nowe dziecko Jarosława Pawluka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 29 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Track Tec – nowe dziecko Jarosława Pawluka
Wczoraj w branży kolejowej pojawiła się nowa firma – Track Tec SA. Co kryje sie pod tą nazwą? Połączone dwie wytwórnie podkładów strunobetonowych, suwalski Kolbet i WPS Goczałków, które kontrolują już teraz ponad 50% rynku. Prezesem nowej spółki jest Jarosław Pawluk, były właściciel CTL Logistics, dziesiąty najbogatszy Polak na liście tygodnika „Wprost”.

Jak się dowiedzieliśmy, nowa firma wystartowała wczoraj. Już teraz wchodząc na stronę WPS Kolbet zostajemy przekierowani do witryny tracktec.eu. Z informacji jakie uzyskaliśmy zmiana nazwy Track Tec jest związana ze zmianą wizerunkową. Ponadto, teraz zarząd firmy będzie miał siedzibę w Warszawie, a część produkcyjna pozostanie w Suwałkach. Prawdopodobnie jednak za zmiany te oznaczają od dawna planowaną fuzję dwóch producentów podkładów WPS Goczałków i WPS Kolbet.

O fuzji obu firm media spekulowały już w marcu ubiegłego roku. Zarząd suwalskiej Wytwórni Podkładów Strunobetonowych Kolbet, specjalizującej się w produkcji elementów kolejowych i drogowych, deklarował wówczas, że zamierza połączyć się z przejętą we wrześniu 2008 roku za 55 mln zł Wytwórnią Podkładów Strunobetonowych w Goczałkowie. Po przejęciu, do Kolbetu należy około połowa polskiego rynku podkładów kolejowych. Przed przejęciem WPS Goczałków miał ok. 20 proc. rynku.

- Fuzję przeprowadzimy jeszcze przed giełdowym debiutem lub już po wejściu akcji do obrotu. Czekamy na rekomendację doradcy w tym zakresie – mówił „Parkietowi” w marcu 2008 roku Stanisław Malinowski, prezes Kolbetu. Firma chciała pozyskać z publicznej oferty akcji około 100 mln zł. Pieniądze zamierzała przeznaczyć na spłatę kredytów zaciągniętych na zakup WPS w Goczałkowie oraz na odnowienie parku maszynowego i unowocześnienie posiadanych technologii.

Kryzys pokrzyżował jednak te plany, który na rynku kolejowym nadszedł z naturalnym opóźnieniem ze względu na wieloletni cykl zdobywanych i realizowanych zamówień. W lutym tego roku pakiet kontrolny Kolbetu nabył były właściciel CTL Logistics. Co ciekawe wartość, tej transakcji nie przekraczała 45 mln zł, co w porównaniu do 55 mln zł wydanymi na akcje Goczałkowa daje obraz spadku wartości rynku podkładów kolejowych.

Jarosław Pawluk, który przez zakup udziałów w obu zakładach powrócił do działalności w polskiej branży kolejowej. Wcześniej był właścicielem największego prywatnego przewoźnika kolejowego w Polsce - CTL Logistics Na przełomie 2007 i 2008 r. zawarł on jednak porozumienie z brytyjskim funduszem Bridgepoint, na mocy którego 8 lutego sfinalizowano transakcję sprzedaży 75 proc. udziałów operatora. W ten sposób brytyjski fundusz private equity objął większościowy pakiet akcji CTL Logistics. Biznesmen pozostał jednak członkiem rady nadzorczej spółki. Jarosław Pawluk na liście najbogatszych 100 Polaków opublikowanej w tym roku przez tygodnik „Wprost” znalazł się na miejscu 10., z majątkiem o wartości 1,6 miliarda złotych.

Według PKP PLK w Polsce jest 29 mln 761 tys. 890 podkładów strunobetonowych, z czego 6 mln 320 tys. 463 (21,1 proc.) to podkłady, których okres żywotności wynoszący 35 lat już minął. Według wyliczeń "Rynku Kolejowego" do 2015 roku rynek może potrzebować nawet 900 tys. podkładów. Odległości między osiami podkładów w torze wynoszą 60 cm, co daje liczbę 1660 sztuk podkładów na 1 km torowiska. Jeden taki element kosztuje 150-230 zł, w zależności od specyfiki kontraktu. Oznacza to, że na torze modernizowanym lub remontowanym koszt takiego przedsięwzięcia to ok. 250-380 tys. zł na 1 km.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Zobacz również:

Track Tec obecny na rynku czeskim

Biznes

Track Tec obecny na rynku czeskim

materiał partnera 23 lutego 2023

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Biznes

Track Tec: Inwestując w kolej, unikniemy wstrząsu

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 07 lutego 2023

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

Infrastruktura

Stacja Ścinawka po odbiorze końcowym

inf. pras 14 listopada 2022

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

Biznes

Track Tec na RailwayTech Indonesia 2022

inf. pras 19 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5