Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Towarowa obwodnica Płocka: PLK konsultują warianty wielkiej inwestycji
fot. PKP PLK
Choć ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące rozważanej budowy nowego odcinka sieci kolejowej w rejonie Płocka miały zapaść po roku 2023, na razie nie wiadomo, czy miasto doczeka się towarowej obwodnicy. Połączenie miałoby usprawnić transport do i z rafinerii. W grę wchodzą także inne roboty obejmujące istniejącą linię nr 33.

W 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe zorganizowały konsultacje społeczne dotyczące koncepcji odseparowania ruchu pasażerskiego od towarowego w rejonie Płocka poprzez budowę nowego odcinka Łąck – Płock-Trzepowo. Miałby on omijać centrum, stanowiąc towarową obwodnicę miasta. Równocześnie przebudowano by istniejącą linię nr 33 na odcinku Kutno – Płock, zwiększając jej przepustowość.

Gotowe studium wykonalności. Co dalej?

Etap planowania inwestycji miał potrwać do 2023 r. Potem zarządca infrastruktury zamierzał podjąć konkretne decyzje co do realizacji i ostatecznego kształtu przedsięwzięcia, którego elementem najprawdopodobniej byłaby również dobudowa drugiego toru pomiędzy Kutnem a Łąckiem. Na razie nie ma jednak w tej sprawie wiążących deklaracji.

– Wykonawca zakończył prace nad drugą fazą studium wykonalności, w którym przedstawiono cztery warianty przebiegu towarowej obwodnicy Płocka – informuje o stanie przygotowań do inwestycji Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że każdy z nich został dokładnie przeanalizowany pod względem korzyści i kosztów. Ma to zapewnić wybór optymalnego rozwiązania.

Będą nowe łącznice w Kutnie

– Obecnie prowadzimy rozmowy z przedstawicielami miasta Płock, PKN Orlen oraz gminy Stara Biała – relacjonuje nasz rozmówca. Ostatecznie wybrany wariant ma bowiem zadowalać wszystkie zainteresowane strony. Choć na razie trudno mówić o szczegółach, znamy już podstawowe założenia inwestycji. Studium zakłada budowę drugiego toru pomiędzy Kutnem a Łąckiem oraz nowego mostu na Wiśle.

Linia nr 33 miałaby zaś zostać zmodernizowana także pomiędzy Płockiem a Sierpcem. Zakładana jest też budowa nowych łącznic pomiędzy liniami nr 33 i 3 oraz 33 i 18 (węzeł Kutno). Przypomnijmy, że w październiku rozpoczną się też prace na linii nr 33 pomiędzy Rypinem a Brodnicą w północnej części trasy Kutno – Łąck – Płock – Sierpc – Rypin – Brodnica.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Infrastruktura

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Kasper Fiszer 29 września 2024

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Infrastruktura

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Paweł Rydzyński 23 września 2024

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Infrastruktura

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 września 2024

Zobacz również:

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Infrastruktura

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Kasper Fiszer 29 września 2024

Ciechocinek, Rypin i Kcynia czyli reaktywacje po kujawsku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Infrastruktura

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Kasper Fiszer 29 września 2024

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Infrastruktura

Tarnobrzeg, czyli o przepustowości słów kilka

Paweł Rydzyński 23 września 2024

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Infrastruktura

Malepszak: Nadodrzanka na 160 km/h

Roman Czubiński, Jakub Rösler 21 września 2024

Zobacz również:

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Infrastruktura

Rozpoczyna się odbudowa stacji Rypin

Kasper Fiszer 29 września 2024

Ciechocinek, Rypin i Kcynia czyli reaktywacje po kujawsku

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5