Choć ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące rozważanej budowy nowego odcinka sieci kolejowej w rejonie Płocka miały zapaść po roku 2023, na razie nie wiadomo, czy miasto doczeka się towarowej obwodnicy. Połączenie miałoby usprawnić transport do i z rafinerii. W grę wchodzą także inne roboty obejmujące istniejącą linię nr 33.
W 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe zorganizowały konsultacje społeczne dotyczące koncepcji odseparowania ruchu pasażerskiego od towarowego w rejonie Płocka poprzez budowę nowego odcinka Łąck – Płock-Trzepowo. Miałby on omijać centrum, stanowiąc towarową obwodnicę miasta. Równocześnie przebudowano by istniejącą linię nr 33 na odcinku Kutno – Płock, zwiększając jej przepustowość.
Gotowe studium wykonalności. Co dalej?
Etap planowania inwestycji miał potrwać do 2023 r. Potem zarządca infrastruktury zamierzał podjąć konkretne decyzje co do realizacji i ostatecznego kształtu przedsięwzięcia, którego elementem najprawdopodobniej byłaby również dobudowa drugiego toru pomiędzy Kutnem a Łąckiem. Na razie nie ma jednak w tej sprawie wiążących deklaracji.
– Wykonawca zakończył prace nad drugą fazą studium wykonalności, w którym przedstawiono cztery warianty przebiegu towarowej obwodnicy Płocka – informuje o stanie przygotowań do inwestycji Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że każdy z nich został dokładnie przeanalizowany pod względem korzyści i kosztów. Ma to zapewnić wybór optymalnego rozwiązania.
Będą nowe łącznice w Kutnie
– Obecnie prowadzimy rozmowy z przedstawicielami miasta Płock, PKN Orlen oraz gminy Stara Biała – relacjonuje nasz rozmówca. Ostatecznie wybrany wariant ma bowiem zadowalać wszystkie zainteresowane strony. Choć na razie trudno mówić o szczegółach, znamy już podstawowe założenia inwestycji. Studium zakłada budowę drugiego toru pomiędzy Kutnem a Łąckiem oraz nowego mostu na Wiśle.
Linia nr 33 miałaby zaś zostać zmodernizowana także pomiędzy Płockiem a Sierpcem. Zakładana jest też budowa nowych łącznic pomiędzy liniami nr 33 i 3 oraz 33 i 18 (węzeł Kutno). Przypomnijmy, że w październiku rozpoczną się też prace na linii nr 33 pomiędzy Rypinem a Brodnicą w północnej części trasy Kutno – Łąck – Płock – Sierpc – Rypin – Brodnica.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.