Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Toruńskie tramwaje w obliczu szans i kluczowych wyzwań

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Toruńskie tramwaje w obliczu szans i kluczowych wyzwań
Toruń dołącza do innych polskich miast w programie modernizacji i rozbudowy tramwajów. Co trzeba zrobić, by komunikacja szynowa w tym mieście stała się wreszcie konkurencyjna względem innych środków transportu?

Rozwój transportu szynowego na terenie Torunia jest coraz wyraźniej dostrzegalny, za co należy pochwalić zarówno urzędników, samorządowców, jak i pracowników Miejskiego Zakładu Komunikacji. Konieczne jest jednak uświadomienie sobie, jak wiele wciąż jest do zrobienia; i to zarówno w kwestii inwestycji czy rozbudowy sieci, jak i w zakresie usprawnień organizacyjnych oraz systemowych. Na szczęście wg założeń, do końca 2015 roku, wybudowany ma zostać węzeł przesiadkowy przy dworcu Toruń Miasto. Jednakże z całą pewnością 4 linie tramwajowe i dwa węzły przesiadkowe w mieście liczącym 200 tys. stałych mieszkańców to wciąż niewiele.

Przede wszystkim należy wszelkimi sposobami dążyć do tego, aby uczynić autobus i tramwaj komplementarnymi elementami systemu komunikacji zbiorowej w Toruniu. Istnieje bowiem uzasadniona obawa, iż w dalszym ciągu będą one ze sobą konkurować (mimo iż są obsługiwane przez jednego operatora – MZK Toruń). Marginalizacja funkcji tramwaju w sieci komunikacyjnej miasta, to zresztą – jak zauważono w Planie transportowym – jeden z kluczowych problemów, wymagający pilnych i zdecydowanych działań.

Co więcej, trzeba mieć na uwadze, że kształtowanie sprawnego systemu powiązań z zewnętrznym układem komunikacyjnym oraz powiązań „wewnątrzmiejskich” determinuje potrzebę nieustannych usprawnień. Ich wdrażanie wymaga natomiast m.in. budowy pełnostandardowych pętli tramwajowych, jak również tworzenia kolejnych integracyjnych węzłów przesiadkowych (miejskich i międzyregionalnych), umożliwiających wybór alternatywnego środka komunikacji zbiorowej (np. kolej-tramwaj-autobus lub tramwaj-autobus). Jedynie prowadzona w zgodzie z powyższymi zasadami polityka transportowa zaowocuje trwałą i zadowalającą poprawą funkcjonalności lokalnego transportu zbiorowego, a także ogólnym polepszeniem warunków komunikacyjnych w układzie przestrzennym miasta.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5