Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Toruń: Władzom miasta zależy na budowie drugiego toru w tunelu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
05-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Toruń: Władzom miasta zależy na budowie drugiego toru w tunelu
Władze miasta Torunia stoją na stanowisku, że budowa drugiego toru w tunelu pod Placem Pokoju Toruńskiego (pomiędzy stacjami Toruń Miasto i Toruń Wschodni) jest potrzebna. UM Toruń będzie się ubiegać o przyznanie środków finansowych z UE na ten cel w unijnej perspektywie finansowej 2014-20.

- Budowa drugiego toru jest istotna z punktu widzenia komunikacji kolejowej w mieście, zwłaszcza w kontekście realizowanego projektu BiT City i była planowana początkowo do realizacji w terminie do 2015 r. w ramach powyższego projektu. Natomiast przewidywany harmonogram prac przygotowawczych i realizacji, w tym bardzo długich okresów uzgodnień robót i związanych z tym zmian w rozkładach jazdy, zmusił władze miasta i PKP PLK do przesunięcia realizacji tego zadania na okres późniejszy. Projekt dotyczący budowy drugiego toru pod Placem Pokoju Toruńskiego został wpisany do projektów, o które będziemy ubiegali się o dofinansowanie w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2014-20 – mówi Aleksandra Iżycka, rzecznik UM Toruń.

Rzeczniczka zapewnia jednocześnie, że na przeszkodzie w realizacji inwestycji nie stoją kwestie konserwatorskie (tunel wybudowany został pod koniec XIX w.). – Niemożność wykorzystania obecnego tunelu dla poprowadzenia drugiego toru nie wynika z uwarunkowań konserwatora zabytków, ale z normatywnych szerokości tunelu, które nie pozwalają na ułożenie dodatkowego toru, a ściślej: ułożenia dla niego trakcji elektrycznej – dodaje Iżycka.

Drugi tor w toruńskim tunelu został rozebrany w 1987 r. w ramach elektryfikacji odcinka Toruń Główny – Toruń Wschodni. Brak odbudowy drugiego toru może wpłynąć na fakt, iż odcinek pomiędzy Toruniem Miastem i Toruniem Wschodnim może niedługo stać się „wąskim gardłem”, zwłaszcza w sytuacji, w której zakończony zostanie projekt „BiT City”, który wpłynie na zwiększenie liczby pociągów łączących Toruń z Bydgoszczą.

Zauważyć warto, że Bartosz Nowacki, dyrektor Departamentu Transportu Publicznego w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Kujawsko-Pomorskiego, w publikowanym niedawno na portalu „RK” artykule także dotyczącym II toru w toruńskim tunelu, również stwierdził, że inwestycja powinna zostać przeprowadzona ze wsparciem unijnych środków w ramach perspektywy 2014-20, jednak ze względu na skalę inwestycji, jej ciężar powinna wziąć na siebie strona rządowa.  Z kolei PKP PLK stoi na stanowisku, że obecna przepustowość tunelu jest wystarczająca: potrzeby przewoźników w zakresie konstrukcji rozkładu jazdy są zaspokajane.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Katowice: Przebudowa torowiska ul. Kościuszki za 30 mln zł

Infrastruktura

Poznań: Remont torowiska na moście Teatralnym opóźniony

Infrastruktura

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Infrastruktura

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Tramwaje Śląskie 12 grudnia 2013

Zobacz również:

Katowice: Przebudowa torowiska ul. Kościuszki za 30 mln zł

Infrastruktura

Poznań: Remont torowiska na moście Teatralnym opóźniony

Infrastruktura

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Infrastruktura

Ruszają prace na ul. Kościuszki w Katowicach

Tramwaje Śląskie 12 grudnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5