MZK w Toruniu ogłosił właśnie przetarg na cztery nowe tramwaje dwukierunkowe z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne dwie sztuki. Na zakup pięcioczłonowych pojazdów pozwalają oszczędności osiągnięte w innych projektach realizowanych w ramach BiT-City.
Przetarg obejmuje zakup czterech nowych tramwajów dwukierunkowych o długości od 28 do 32 m. W pełni niskopodłogowe pojazdy mają być złożone z pięciu członów. – Oszczędności w realizacji pozostałych zadań BiT-City pozwoliły nam uzyskać środki na nowe tramwaje i ogłosić przetarg – mówi Piotr Reich, rzecznik prasowy MZK Toruń.
Oferent będzie musiał dostarczyć też wyposażenie obsługowe oraz pakiet eksploatacyjno-naprawczy. Przetarg zakłada również opcję zakupu kolejnych dwóch tramwajów – do wykorzystania w ciągu 30 dni od udzielenia zamówienia. – Jej wykorzystanie będzie zależne od dostępnych środków i tego, co zaproponują oferenci – wyjaśnia Reich.
Toruń tym razem zdecydował się na tramwaje dwukierunkowe. – Prowadzona jest rozbudowa infrastruktury tramwajowej. Chodziło o wykorzystanie taboru na odcinkach, które z powodu remontu będą pozbawione pętli – mówi Piotr Reich.
Termin składania ofert mija 19 grudnia br. O wyborze w 75% zadecyduje cena, a pozostałe punkty zostaną przyznane za rozwiązania techniczne. Dostawy przewidziane są w okresie od 16 lutego do 30 września 2015 r.
To już kolejny zakup nowych tramwajów. Na początku października odbył się uroczysty odbiór pierwszego z zamówionych Swingów 122NbT Swing, wyprodukowanych przez Pesę. To pierwsze nowe tramwaje w Toruniu od wielu lat. Przewoźnik dostanie łącznie 12 pojazdów dwóch różnych długości. Do końca roku przyjadą jeszcze cztery tramwaje sześcioczłonowe. W przyszłym roku natomiast przewidziane są dostawy krótszych wozów – sześciu trójczłonowych. Wersja pięcioczłonowa ma 30,1 m długości, a krótsza – 19,4 m.
Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl