Władze Torunia planują w ramach perspektywy 2014-20 wybudować dwie nowe linie tramwajowe. Podkreślają jednak, że w dalszym ciągu głównym środkiem transportu w mieście pozostaną autobusy.
Wczoraj poinformowaliśmy o ambitnych planach władz Torunia związanych z rozwojem kolei na terenie miasta. Toruńscy samorządowcy chcieliby utworzyć kolej miejską (powstanie w tej sprawie studium wykonalności), wybudować kilka nowych przystanków kolejowych, zakupić tabor i przebudować tunel kolejowy w centrum miasta do układu dwutorowego. Jednak oprócz tego, planowane są znaczące inwestycje w komunikację tramwajową i autobusową.
Gdzie powstaną nowe linie
Aleksandra Iżycka, rzeczniczka UM Toruń, informuje że w planach na najbliższe lata jest budowa dwóch nowych tras tramwajowych:
-
Trasy w kierunku nowo powstającego os. Jar (pierwszy etap z centrum do pętli w rejonie ul. Polnej i Legionów);
-
Trasy spinającej trasę linii nr 1 i nr 2 we wschodniej części miasta (pomiędzy pętlami tramwajowymi „Olimpijska” i „Elana”).
Oprócz tego, władze Torunia planują modernizację istniejących torowisk tramwajowych, budowę pasów tramwajowo-autobusowych i zakup nowego taboru tramwajowego. Planowane są też znaczące inwestycje w rozwój komunikacji autobusowej, jak również działania integrujące poszczególne gałęzie transportu zbiorowego.
– W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych zaproponowano dalsze rozwijanie połączeń aglomeracyjnych. Okoliczne gminy dostrzegają potrzebę rozwijania połączeń transportowych integrujących obszar funkcjonalny z Toruniem. Do prowadzenia sprawnych połączeń konieczne są inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną, taka jak parkingi typu Park&Ride, Bike&Park przy stajach kolejowych i przystankach autobusowych umożliwiających pozostawienie samochodu lub roweru i dalszą podróż do pracy autobusem, pociągiem lub tramwajem. Rozszerzając ofertę przewozową planujemy zakup autobusów spełniających najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Planujemy w Toruniu budowę parkingu podziemnego oraz modernizację przystanków autobusowych podnoszących ich standard oraz rozszerzenie na linie autobusowe systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym w ramach Inteligentnego Systemu Transportowego. W tym roku kończymy wprowadzanie systemu dla linii tramwajowych – informuje Aleksandra Iżycka.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl