Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Toruń chce mieć miejską kolej. Będzie studium

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
28-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Toruń chce mieć miejską kolej. Będzie studium
Władze Torunia nie wykluczają, że w perspektywie kilku najbliższych lat uruchomią „miejskie” pociągi. Celem władz Torunia jest także budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych (P&R, B&R) w rejonie największych stacji w mieście.

Pomysł na razie jest w powijakach. Aleksandra Iżycka, rzecznik UM Toruń, informuje, że trwają prace zmierzające do ogłoszenia przetargu na studium wykonalności, które wskaże optymalną drogę rozwoju dla komunikacji kolejowej w kontekście transportu miejskiego i aglomeracyjnego.

– Miasto ma zamiar rozwijać infrastrukturę kolejową, co w przełoży się m.in. również na większą integrację transportu zbiorowego, zarówno w Toruniu, jak i w aglomeracji. Natomiast modernizacja przystanków kolejowych i zakup taboru pokazuje zamiary miasta w zakresie poszerzenia oferty transportu zbiorowego w Toruniu o przewozy kolejowe – mówi Aleksandra Iżycka.

W kontekście inwestycji w transport kolejowy, rzeczniczka UM Toruń wymienia trzy grupy działań, które są celem władz miasta:

  • Modernizację infrastruktury kolejowej linii nr 353 na odcinku Toruń Główny-Toruń Wschodni z budową tunelu dla drugiego toru pod pl. Pokoju Toruńskiego, wraz z budową dwóch nowych przystanków kolejowych (Podgórz i Garbaty Mostek) oraz modernizacją dworca Toruń Wschodni; już przed rokiem władze miasta sygnalizowały za naszym pośrednictwem, że będą się ubiegać o środki pomocowe na realizację tej inwestycji w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20;
  • Remont pozostałych przystanków kolejowych znajdujących się na terenie Torunia; budowa nowych przystanków (m.in. Cmentarz Centralny, Lubicz Górny, Czernikowo i Lipno);
  • Zakup nowego taboru kolejowego do obsługi połączeń aglomeracyjnych.

Przypomnieć należy, że pod koniec czerwca nastąpiło przekazanie pierwszych dwóch z pięciu pociągów „Elf”, które zakupiło Województwo Kujawsko-Pomorskie do obsługi trasy Toruń-Bydgoszcz.

Aleksandra Iżycka zwraca uwagę, że celem władz Torunia jest także budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych (P&R, B&R) w rejonie największych stacji w mieście. Sygnalizuje również, że planowany rozwój oferty komunikacji szynowej nie będzie powiązany ze znaczącym zmniejszeniem roli autobusów w mieście. – Toruń nie zamierza umniejszać znaczenia komunikacji autobusowej. Będzie to nadal największa oferta w zakresie przewozów miejskich. Natomiast rzeczywiście, zgodnie z założeniami nowej perspektywy, będziemy rozwijali transport szynowy, poszerzając ofertę przewozową w tym zakresie – dodaje rzeczniczka UM.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy Jork: Otwarcie Grand Central Madison! Opóźniona i droga inwestycja

Zintegrowany transport

Nowy Jork: Otwarcie Grand Central Madison! Opóźniona i droga inwestycja

Rafał Dybiński 05 lutego 2023

Kolej miejska w Pradze będzie większa

Zintegrowany transport

Kolej miejska w Pradze będzie większa

Michał Szymajda 29 kwietnia 2021

O krok bliżej do kolei miejskiej w Olsztynie

Zintegrowany transport

O krok bliżej do kolei miejskiej w Olsztynie

Martyn Janduła 06 lutego 2017

Temat kolei miejskiej w Olsztynie wraca jak bumerang

Zintegrowany transport

Temat kolei miejskiej w Olsztynie wraca jak bumerang

Olsztyn Okiem Ekonomisty 20 kwietnia 2012

Ruta: Ustawodawca nie przewidział kolei miejskich

Prawo i polityka

Ruta: Ustawodawca nie przewidział kolei miejskich

wu, Transport Publiczny 19 września 2013

Zobacz również:

Nowy Jork: Otwarcie Grand Central Madison! Opóźniona i droga inwestycja

Zintegrowany transport

Nowy Jork: Otwarcie Grand Central Madison! Opóźniona i droga inwestycja

Rafał Dybiński 05 lutego 2023

Kolej miejska w Pradze będzie większa

Zintegrowany transport

Kolej miejska w Pradze będzie większa

Michał Szymajda 29 kwietnia 2021

O krok bliżej do kolei miejskiej w Olsztynie

Zintegrowany transport

O krok bliżej do kolei miejskiej w Olsztynie

Martyn Janduła 06 lutego 2017

Temat kolei miejskiej w Olsztynie wraca jak bumerang

Zintegrowany transport

Temat kolei miejskiej w Olsztynie wraca jak bumerang

Olsztyn Okiem Ekonomisty 20 kwietnia 2012

Ruta: Ustawodawca nie przewidział kolei miejskich

Prawo i polityka

Ruta: Ustawodawca nie przewidział kolei miejskich

wu, Transport Publiczny 19 września 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5