Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych w lutym wyraźnie nabrały tempa prace przy budowie infrastruktury nowej linii tramwajowej w Toruniu, komunikującej rejon miasteczka studenckiego i położoną na wschodnim skraju miasta dzielnicę Bielany z centrum oraz Rubinkowem. Tym samym wygląda na to, iż zagrożenie dotyczące opóźnienia terminu oddania trasy do użytku zostało zażegnane. Zakładając sprawne przeprowadzenie pozostałej części robót, a następnie odbiorów technicznych, pierwsze składy w kierunku kampusu UMK pojadą latem br.
Przypomnijmy, iż prowadzona od wiosny zeszłego roku inwestycja jest współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Całościowo projekt pn. „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013”, którego łączny koszt wynosi 47,3 mln zł, to kluczowe przedsięwzięcie, otwierające drogę do poprawy konkurencyjności systemu transportu zbiorowego w mieście.
Zasadniczy element realizowanej inwestycji stanowi budowa nowego blisko 3-kilometrowego odcinka linii tramwajowej, prowadzącej do miasteczka uniwersyteckiego UMK. Trasa będzie przebiegać ulicami Sienkiewicza, Gagarina i Szosą Okrężną. W ramach realizacji przedsięwzięcia od wielu miesięcy prowadzone są również prace przy budowie węzła przesiadkowego w alei Solidarności. Trzecia część projektu to – przeprowadzona w dużej dla potrzeb nowej trasy – gruntowna przebudowa pętli tramwajowej Olimpijska, usytuowanej na wschodnim skraju miasta.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl