PKP PLK wybrała ofertę Torpolu w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Dzięki nim pociągi pasażerskie będą mogły wrócić do jednego z największych miast w Polsce odciętych od kolei.
Przedmiotem ogłoszonego w lutym przetargu PKP PLK jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych w formule „projektuj i buduj” dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów” wraz z certyfikacją w zakresie TSI i wykonaniem kompleksowej dokumentacji powykonawczej. Zadanie to jest finansowane ze środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Więcej na temat zakresu inwestycji
piszemy tutaj.
Po otwarciu ofert w marcu okazało się, że różnice cenowe między ofertami nie są duże, w związku z czym decydujące okazały się kryteria pozacenowe. PKP PLK wybrała ofertę Torpolu wartą 233,7 mln złotych pomimo tego, że była droższa niż Track Tec Construction w konsorcjum z Infrakol (230,9 mln złotych). Torpol zaproponował niższy czas realizacji – 24 miesiące. Zestawienie ofert
można znaleźć tutaj.
Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB w odpowiedzi na interpelację posłanki Elżbiety Stępień opublikował harmonogram inwestycji. Jako pierwsza realizowana będzie stacja Lubin Górniczy, którą wykonawca zajmie się w czwartym kwartale 2017. Prace potrwają tam do lata 2019. Odcinek Lubin Górniczy – Legnica będzie remontowany od czwartego kwartału 2018 r. do jesieni 2020. Odcinek Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów będzie natomiast naprawiany od trzeciego kwartału 2019 r. do czwartego kwartału 2020 r. Więcej informacji na ten temat
można znaleźć tutaj.