Oferta Torpolu została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na realizację robót budowlanych na ważnym odcinku linii 38 Ełk - Korsze w ciągu łączącym Gdańsk z Białymstokiem. Na decyzję zamawiającego trzeba było czekać rok.
W połowie 2020 roku PKP PLK
zleciło aktualizację dokumentacji projektowej dla linii nr 38 z Ełku do Korsz. Praktycznie jednocześnie
ogłoszono również przetarg na prace budowlane. W sierpniu 2020 roku otwarto oferty (
wpłynęło ich 11). W listopadzie odbyła się aukcja elektroniczna, ale od tego czasu postępowanie nie posunęło się do przodu. Także od tamtego czasu PKP PLK
praktycznie przestała ogłaszać nowe postępowania.
Teraz przetarg na linię nr 38, która jest częścią najważniejszej magistrali na północy Polski z Gdańska do Białegostoku, został wyjęty z zamrażarki. Zwycięzcą został Torpol, który złożył najtańszą ofertę (cena była jedynym kryterium). Wartość oferty złożonej przez konsorcjum w wyniku przeprowadzonej aukcji elektronicznej wynosi ok. 681,3 mln zł netto tj. ok. 838,0 mln zł brutto. W tym ok. 370 mln zł netto (tj. 455 mln zł brutto) za realizację zakresu podstawowego, 270 mln zł netto (tj. 333 mln zł brutto) za realizację zakresu opcji nr 1, 41 mln zł netto (tj. 51 mln zł brutto) za realizację opcji nr 2.
Termin realizacji Inwestycji wynosi 26 miesięcy od daty rozpoczęcia prac w ramach tzw. zakresu podstawowego oraz po 20 miesięcy od daty rozpoczęcia dla zakresu prac objętych dwoma prawami opcji.
Warto przypomnieć, że co zaskakujące planowana od wielu lat elektryfikacja odcinka linii 38 została zapisana tylko w prawie opcji. W podstawowym zakresie zmodernizowany zostanie odcinek Ełk – Wydminy, powstaną też niektóre nowe elementy srk i teletechniczne od Ełku do Giżycka oraz przygotowane zostaną fundamenty dla słupów trakcyjnych.
Więcej na ten temat piszemy tutaj.