W obecności wiceministra Andrzeja Bittela PKP PLK i Torpol podpisały dziś (4 sierpnia) umowę na linii kolejowej nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny.
Początkowo zamówienie trafiło do Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, jednak z uwagi na braki formalne Polskie Linie Kolejowe odrzuciły ofertę i wybrały firmę Torpol. Więcej na temat postępowania przetargowego
można przeczytać tutaj. Dziś we Wrocławiu w obecności wiceministra infrastruktury i budownictwa podpisano umowę z wykonawcą.
– Przebudowana linia między Oleśnicą a Krotoszynem zintegruje sieć kolejową na styku województwa wielkopolskiego i dolnośląskiego. Przede wszystkim zwiększy możliwości przewozu dużych, ponadnormatywnych ładunków. Ta inwestycja, podobnie jak modernizacja linii Rudna Gwizdanów – Legnica, to dobra zapowiedź nie tylko dla rozwoju towarowego transportu kolejowego w regionie – powiedział wiceminister Andrzej Bittel.
W ramach podpisanej przez PKP PLK SA umowy na trasie z Oleśnicy do Krotoszyna, między stacją Grabowno Wielkie a granicą województwa (w pobliżu stacji Zduny) odnowionych zostanie około 40 km linii kolejowej. Dzięki pracom remontowym możliwości transportu towarów koleją między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską znacznie się poprawią. Trasa wykorzystywana jest m.in. do przewozu dużych, ponadnormatywnych ładunków. Poprawa stanu tej linii przyczyni się do ograniczania ładunków na drogach i odciążenia tras kolejowych przeznaczonych głównie dla ruchu pasażerskiego. Zostanie także przebudowana Stacja Bukowice Trzebnickie, co zwiększy przepustowość linii. Czas przejazdu pociągów na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny wynosi ponad 60 minut. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą szybciej o ok. 25 min.
Prace, które rozpoczną się jeszcze w sierpniu tego roku, mają zakończyć się w II kwartale 2018 r. Środki na finansowanie inwestycji pochodzą z budżetu państwa. Więcej na temat zakresu inwestycji
piszemy w tym miejscu.