Ostatecznie to oferta Torpolu jest najtańszą w przetargu na przebudowę stacji Słupsk i 6,5-kilometrowego odcinka linii 202.
Sprostowanie.PKP PLK przysłały w dniu 28 września sprostowanie dotyczące treści artykułu. Publikujemy je w całości:
"W nawiązaniu do artykułu pt. „Torpol z najlepszą ofertą na przebudowę stacji Słupsk”, opublikowanego w dniu 27.09.2022 r., informujemy, iż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Wykonanie robót budowlanych w obrębie stacji Słupsk od km 128,600 do km 135,100 linii kolejowej nr 202” w ramach projektu POIiŚ 5.1-17 pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”. Została przeprowadzona aukcja elektroniczna. Zamawiający nie dokonał jeszcze wyboru oferty najkorzystniejszej. Wybór nastąpi dopiero po analizie i badaniu pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Dopiero pozytywny efekt weryfikacji umożliwi dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej, co w niniejszym postępowaniu jeszcze nie nastąpiło."
Po aukcji elektronicznej Torpol najtańszyW przetargu na kompleksową przebudowę stacji Słupsk oferty złożyło aż dziesięć firm. Na rynku wciąż bowiem brakuje konkursów ofert na duże kolejowe inwestycje, a ten związany ze stacją Słupsk był jednym z największych. W momencie otwarcia ofert najmniej pieniędzy oczekiwało (1,05 mld zł brutto) konsorcjum ZUE i NDI, a niewiele więcej Alusta.
PKP PLK skłonne było jednak zapłacić za prace w Słupsku i na linii 202 maksymalnie 710 milionów złotych brutto. Ostatecznie, po aukcji elektronicznej, najkorzystniejsza okazała się oferta Torpolu, warta 691 milionów złotych brutto.
Zakres prac ma być bardzo duży. Zbudowane zostaną nowe perony (w tym trzeci, obsłuży pociągi do Ustki, które obecnie korzystają z wydłużonego peronu 2), ale pozostaną na nich stare, ponad 100-letnie żeliwne wiaty z kioskami. Będzie można wjechać na nie windą. Pojawi się nowoczesna informacja pasażerska.
Przebudowany i wyposażony w nowe urządzenia sterowania ruchem będzie także odcinek od Słupska do Kobylnicy. W Kobylnicy powstanie peron dla pociągów kursujących między Słupskiem a Koszalinem (taki istnieje tylko dla pociągów do Szczecinka), powstanie nowe Lokalne Centrum Sterowania, a także nowy most na Słupi, bazujący w części na starej konstrukcji. W ramach innej inwestycji PKP SA wkrótce pokaże wizualizację nowego budynku dworca. W trakcie jest także przetarg na wyłonienie wykonawcy przebudowy linii 202 na dwutorową na odcinku od Lęborka do Słupska. Pociągi mają się tu rozpędzać nawet do 200 km/h.
Wizualizacje stacji po przebudowie można zobaczyć tutaj.