Torpol złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu PLK na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na stacji Łódź Kaliska wraz z dokończeniem budowy wiaduktu wschodniego na stacji. To oczekiwana od 20 lat inwestycja warta ponad 400 mln złotych.
Oferta złożona przez Torpol w ramach aukcji elektronicznej wynosi ok. 406,8 mln zł brutto (330,7 mln zł netto). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na stacji Łódź Kaliska w
ramach projektu pn.: „Prace na linii kolejowej nr 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” oraz projektu pn.: „Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska” (łącznie jako inwestycja).
O projekcie
pisaliśmy tutaj. PKP PLK w porozumieniu z łódzkim Urzędem Marszałkowskim odda do użytku tory na niedokończonym od lat wiadukcie wschodnim, poprawiając przepustowość w kierunku stacji na Chojnach. Jednocześnie północna głowica stacji zostanie przebudowana z myślą o przyszłym włączeniu linii przez tunel średnicowy do dworca Łódź Fabryczna.Budowa wiaduktu została przerwana w roku 1998, zanim zdążono ułożyć tory.
PLK realizuje duży projekt modernizacji linii kolejowych nr 15 i 16. W listopadzie podpisano
umowę na modernizację 11-kilometrowego odcinka z Łodzi Kaliskiej do Zgierza. Za ok. półtora roku
rozpoczną się roboty na odcinku Ozorków – Łęczyca. Oferty na odcinek Zgierz – Ozorków
przekraczają kosztorys. PLK
modernizują też odcinek Łódź Kaliska – Zduńska Wola.
Termin realizacji inwestycji wskazany w złożonej przez Torpol ofercie został określony na 38 miesięcy.