Otwarto oferty złożone w przetargu na rewitalizację i modernizację połączenia kolejowego do stadionu Arena Gdańsk w Letnicy.
26 lipca 2011r. w PKP Polskie Linie Kolejowe SA Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Rewitalizacja i modernizacja połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku”.
W wyznaczonym terminie wpłynęły cztery oferty: Porr SA - oferowana cena 6 988 471,57 zł brutto, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o. o. - oferowana cena 7 079 122,58 zł brutto, Alusta SA - oferowana cena 8 211 849 zł brutto, Przedsiębiorstwo Tor-Kar-Sson Zbigniew Kargul - oferowana cena 6 087 270 zł brutto.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto 6 703 500 zł.
Termin wykonania zamówienia od dnia podpisania umowy z wykonawcą do dnia 30 listopada 2011 r. Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena.
Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie niezbędnej dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej, wymianę rozjazdu, wybudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją i centralizacją wbudowanych rozjazdów, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, zabudowę rogatek z 2 napędami elektrycznymi wraz z telewizją przemysłową, przebudowę sieci trakcyjnej (4 słupy na długości budowanego peronu), skrócenie toru żeberkowego i zakończenie go kozłem oporowym.
Realizacja zadania umożliwi dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny do Letnicy, czyli na stadion piłkarski i do powstających właśnie obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich.
Linia kolejowa nr 249 Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno (linia pasażerska) jest linią jednotorową, zelektryfikowaną, przebiegającą w terenie zabudowanym. Równolegle do niej przebiega linia kolejowa nr 227 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (linia towarowa). Inwestycja pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich (zawieszonego od 2005 r.) i uzyskanie prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwienie wykorzystania toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich.
Usprawni to również połączenie pomiędzy centrum miasta z dzielnicą Gdańsk Nowy Port (obszary przemysłowe i rejon portów), a także po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i terenów wokół niego.