Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wraz z PKP PLK zamierza nie tylko zelektryfikować odcinek z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna, ale też kompleksowo zmodernizować torowisko. Dzięki temu podniesiona zostanie prędkość maksymalna. Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa.
Podczas dzisiejszego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego samorząd województwa łódzkiego poinformował o zmianie planów dotyczących remontu linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Dotychczas zakładano, że prace obejmą tylko elektryfikację tej trasy, co umożliwiłoby np. włączenie odcinka w sieć Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zakres inwestycji ma być jednak znacznie szerszy.
Priorytetem jest m.in. podniesienie prędkości
Jak stwierdził bowiem Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, PKP Polskie Linie Kolejowe – zarządca infrastruktury – mają nie być zainteresowane realizacją inwestycji wyłącznie w zakresie elektryfikacji. Wraz z władzami samorządu regionalnego zamierzają jednak przeprowadzić pełną modernizacją trasy. – Zmodernizujemy też torowisko, aby pociągi mogły kursować szybciej – potwierdził przedstawiciel samorządu wojewódzkiego.
Częściowo gotowa jest już dokumentacja projektowa, bo przygotowano ją dla wariantu zakładającego wyłącznie elektryfikację. – Pochłonęło to już 1 mln 700 tys. zł – podkreślał Grzegorz Jastrzębowski. Zadanie realizowane ma być w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE.
Rozwój oferty po okresie wstrzymania przewozów
26-kilometrowy odcinek Tomaszów Mazowiecki – Opoczno to element dawnego ciągu Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna, który stanowił najkrótsze połączenie regionów łódzkiego i świętokrzyskiego. W 2009 r. zlikwidowano jednak ostatnie dwie pary kursów na tej trasie. W 2012 r. województwo łódzkie zadecydowało o wznowieniu obsługi swojego odcinka torów. Początkowo Przewozy Regionalne uruchamiały tam kilka par kursów realizowanych autobusami szynowymi SN81.
Z czasem oferta została rozbudowana. W rozkładzie jazdy pojawiły się bezpośrednie kursy do Łodzi, a prototypowe pojazdy z raciborskiego Kolzamu zostały zamienione na nowocześniejsze autobusy szynowe i spalinowe zespoły trakcyjne z bydgoskiej Pesy. Obecny rozkład jazdy zakłada osiem par pociągów, w tym część bezpośrednio do stolicy regionu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.