Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację
fot. Kasper FiszerPociąg z Łodzi Kaliskiej do Opoczna.
Za cztery lata zakończyć ma się elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Inwestycja pomoże poprawić jakość połączeń wewnątrz województwa łódzkiego, ale też zmniejszy szanse na ponowne wykorzystanie całego ciągu łączącego je ze świętokrzyskim. Prace mają objąć nie tylko montaż sieci trakcyjnej – dotyczyć będą także przystanków i infrastruktury torowej.

PKP PLK przygotowuje się do zapowiadanej już przed rokiem elektryfikacji linii nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Prace na 26-kilometrowym fragmencie ciągu łączącego województwa łódzkie i świętokrzyskie mają zostać zrealizowane w ramach obecnej perspektywy budżetowej UE. – Przedsięwzięcie dofinansowane będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego – mówi Joanna Kubiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przy linii nr 25 powstaną nowe przystanki?

Rozwieszenie sieci trakcyjnej ma umożliwić włączenie Opoczna w sieć połączeń obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Elektryfikacja pozwoli też np. na uruchomienie pociągów w bezpośrednich relacjach do Łodzi Fabrycznej, gdzie nie mogą wjeżdżać kursujące dziś w relacji Łódź Kaliska – Opoczno autobusy szynowe serii SA135. Zakres robót na linii nr 25 będzie jednak znacznie szerszy.

– Zgodnie z propozycją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, w ramach projektu oprócz elektryfikacji całego odcinka planuje się także przebudowę istniejących peronów (również w Tomaszowie Mazowieckim) oraz ewentualną budowę [nowych] przystanków, jeżeli analizy wykażą taką potrzebę – zapowiada Joanna Kubiak. Obecnie trwają właśnie prace przedprojektowe, które mają zakończyć się ustaleniem ostatecznego zakresu inwestycji. – Dokumentacja będzie gotowa w ostatnim kwartale przyszłego roku – mówi przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Jej opracowaniem zajmuje się obecnie UMWŁ.

PLK i UMWŁ biorą pod uwagę także kompleksowy remont torów

Przedmiotem analiz jest jednak nie tylko propozycja rozbudowy siatki przystankowej, ale także modernizacji torów. Odpowiedzi na pytania o rzeczywiste potrzeby w tym zakresie przynieść ma studium wykonalności. Sama inwestycja będzie zaś przeprowadzona w latach 2019 – 2021. – Koszt całości zadania to ok. 40 mln zł – informuje przedstawicielka PKP PLK.

Planowana inwestycja wpisuje się w prowadzony dość konsekwentnie program poprawy jakości infrastruktury na trasach wybiegających promieniście z Łodzi. Dotychczas wyremontowano odcinki do Skierniewic, Łowicza, Piotrkowa Trybunalskiego czy Tomaszowa Mazowieckiego, niebawem ruszają roboty na szlaku do Zduńskiej Woli. Zakładany wstępnie zakres prac na linii bez wątpienia zmieni jednak historyczny charakter odcinka do Opoczna. Dawniej był on istotnym łącznikiem pomiędzy sąsiadującymi województwami, od kilku lat wykorzystywany jest tymczasem jedynie w ruchu ściśle wewnątrzregionalnym, a przebieg linii nr 25 zapewniający sprawne skomunikowanie centralnej i południowo-wschodniej Polski pozostanie niewykorzystany.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5