Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Tomasz Pasikowski: Podpisywanie umów z województwami nie może się przeciągać

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
09-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Prawna / ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Tomasz Pasikowski: Podpisywanie umów z województwami nie może się przeciągać
– Spodziewam się, że najbliższe dni przyniosą dobre wiadomości z województwa pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. Z większością pozostałych prowadzimy zaawansowane negocjacje na temat umów wieloletnich – powiedział Tomasz Pasikowski, prezes Przewozów Regionalnych, w rozmowie z dziennikarzem „Gazety Prawnej".

Prezes Pasikowski podkreślił, że bardzo ważne jest, aby proces podpisywania porozumień i umów na wykonywanie przewozów z województwami nie przeciągał się ponad miarę. – Wieloletnie umowy i ich jak najszybsze podpisanie są kluczowe dla przyszłości spółki – powiedział.

Tomasz Pasikowski potwierdził, że największe rozbieżności pojawiły się w trakcie uzgodnień z trzema województwami: dolnośląskim, małopolskim i łódzkim. Pojawiają się jednak problemy także w innych województwach, gdzie umowy z Przewozami Regionalnymi, wobec kończących się pieniędzy z Funduszu Kolejowego dla regionów, mogą ograniczyć ofertę kolei nawet o 20%.

– Oddłużenie chcemy przeprowadzić do końca września, do tego czasu potrzebne jest podpisanie umów 5-letnich, akceptacja planu restrukturyzacji przez ARP, MIR i UOKiK. We wrześniu wystąpimy także o zgodę na pomoc publiczną do Komisji Europejskiej. Plan zakłada, że 600 mln trafi do PKP PLK i PKP Energetyka – wyjaśnia Tomasz Pasikowski w rozmowie opublikowanej w GP.

Skoro z 750 milionów, które mają zasilić konto Przewozów Regionalnych, aż 600 ma być przeznaczone na uregulowanie długów wobec innych spółek PKP, a dodatkowo kilkadziesiąt kolejnych ma zasilić fundusz dobrowolnych odejść pracowników, skąd wziąć pieniądze na nowy tabor i poprawę oferty w regionach? Prezes Pasikowski w rozmowie z Gazetą Prawną przyznaje pośrednio, że tu jest problem.

– Plan zakłada oszczędności w kosztach na poziomie 220 mln zł w ciągu 5 lat. Na razie nie możemy skorzystać z opcji zakupu taboru ze środków pomocowych UE, mając status podmiotu zagrożonego, ale już w czwartym i piątym roku procesu restrukturyzacji zakup nowego taboru jest realny – powiedział prezes.

Szef Przewozów Regionalnych potwierdził, to co już wcześniej oświadczył w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, a mianowicie, że do 2020 r. aż o 20% zmniejszy się praca przewozowa PR. To nie tylko oddanie rynku kolejom marszałkowskim, ale też likwidacja pociągów Interregio, o której pisaliśmy na początku czerwca.

Pasikowski wyjawił też, jaką kwotę odprawy mają szansę otrzymać odchodzący pracownicy.

– To około 12 pensji, to jest maksymalny pulap na jaki nas stać. Restrukturyzacja wymusi redukcje zatrudnienia na poziomie od 1,5 do 2,3 tys. osób – powiedział prezes w rozmowie z Konradem Majszykiem z GP.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Biznes

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Rynek-Kolejowy.pl 30 grudnia 2015

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

Tabor i technika

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 22 października 2015

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

Biznes

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

jm, Rynek Kolejowy 20 października 2014

Pasikowski: Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych idzie dobrze

Prawo i polityka

Pasikowski: Przyglądamy się ekonomice połączeń Interregio

Biznes

Zobacz również:

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Biznes

Przewozy Regionalne podsumowują 2015 rok

Rynek-Kolejowy.pl 30 grudnia 2015

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

Tabor i technika

Tomasz Pasikowski: PR biorą pod uwagę kupno nowych pojazdów

ms, Rynek-Kolejowy.pl 22 października 2015

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

Biznes

Pasikowski: Cięcia kosztów, nie połączeń

jm, Rynek Kolejowy 20 października 2014

Pasikowski: Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych idzie dobrze

Prawo i polityka

Pasikowski: Przyglądamy się ekonomice połączeń Interregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5