Stan ilościowy lokomotyw Newagu z rodziny Griffin 200, od ostatniego tygodnia nieco się powiększył. PKP Intercity ma już dziewiąty elektrowóz, jeden z nich włączany jest w codziennie obiegi składów pasażerskich.
Jak już informowaliśmy, pierwsze elektryczne wielosystemowe lokomotywy EU200 trafiły do PKP Intercity w minionym tygodniu. O przyjeździe ośmiu elektrowozów poinformował na portalu X (dawny Twitter) szef przewoźnika - Janusz Malinowski.
– W poniedziałek jednostka o numerze 006 poprowadziła pociąg IC Słowiniec i w najbliższym czasie będzie obsługiwała to połączenie. Na pozostałych pojazdach szkoleni są nasi pracownicy – przekazała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Oznacza to, że Griffina będzie więc można zobaczyć m.in. na stacjach Legionowo, Działdowo, Malbork, Tczew czy na głównych stacjach w Trójmieście. Szkolenia dla pracowników przewoźnika obejmują przede wszystkim maszynistów, ale także personel techniczny, który na co dzień będzie zajmował się serwisowaniem pojazdów. PKP Intercity informuje, że po ich zakończeniu, lokomotywy będą systematycznie wprowadzane do ruchu pasażerskiego.
Państwowy przewoźnik wspomina, że trwa produkcja kolejnych sześciu pojazdów. Przewidziane są odbiory dwóch pojazdów w każdym miesiącu, tak aby do końca tego roku w parku taborowym PKP Intercity znalazły się wszystkie zamówione lokomotywy EU200.
Szybkie lokomotywy na popularnych trasach
Na terenie Polski Griffiny będą kursowały na najbardziej popularnych trasach tj. między Warszawą a Gdynią, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami czy Krakowem. Po otrzymaniu zezwoleń na poruszanie się po sieciach międzynarodowych, nowe lokomotywy pojadą również do Pragi, Budapesztu, Wiednia oraz Berlina.
Wszystkie lokomotywy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS drugiego poziomu, który znacznie zwiększa standardy bezpieczeństwa na torach. Pojazdy posiadają także system zdalnej diagnostyki, umożliwiający monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co - jak zaznacza PKP IC - przekłada się na ich efektywniejszą eksploatacji.
Jeszcze więcej nowych lokomotyw na polskich torach
Warto wspomnieć, że oprócz obecnego kontraktu, Newag dostarczy PKP Intercity także 63 nowe, wielosystemowe lokomotywy (z opcją zamówienia kolejnych 32) i świadczeniem usług ich utrzymania. W trakcie realizacji są również zamówienia na 20 oraz 46 elektrycznych lokomotyw jednosystemowych serii EU160 Griffin. Poza tym EU200 jest prezentowana na targach InnoTrans 2024 w Berlinie i jak pisaliśmy, cieszy się dużym zainteresowaniem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.