Partnerzy serwisu:
Pasażer

TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach
Fot. SKPL
O sporym sukcesie może mówić grupa społeczników, lokalnych radnych i polityków, którzy zaangażowali się w sprzeciw przeciwko likwidacji jednego z dwóch dalekobieżnych pociągów w Bieszczady, które uruchamia PKP Intercity. TLK Wetlina zostaje w Bieszczadach.

Obecnie w Bieszczady pociągiem dalekobieżnym można dojechać dzięki dwóm pociągom – TLK Wetlina i TLK Bieszczady. Pociągi te można uruchomić dzięki temu, że PKP Intercity wypożycza spalinowe zespoły trakcyjne SN84 od SKPL. Przy tym TLK Wetlina kursuje obecnie aż z Kłodzka, spina więc ze sobą miasta niemal całej południowej Polski, od Kotliny Kłodzkiej, przez Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.

Dlaczego nie jechać przez Rzeszów?

O tym, że TLK Wetlina może zniknąć z Bieszczad pisaliśmy po raz pierwszy w listopadzie. Przyczyną odwołania pociągu miały być prace utrzymaniowe na linii nr 96 Tarnów – Muszyna, po której kursuje Wetlina (drugi z pociągów, TLK Bieszczady, kursuje przez Rzeszów). Aktywiści z Bieszczad od początku podkreślali, że nie ma powodu, aby TLK Wetlina była na okres prac (czyli od marca do jesieni, gdy frekwencja w pociągu jest największa) odwoływana, skoro może jeździć trasą alternatywną, przez Rzeszów.

To, jak wiele osób zgromadził Jerzy Zuba, sanocki radny i aktywista z Bieszczad, wokół idei obrony połączenia, budzi szacunek i zdumienie. To całe grono lokalnych polityków, społeczników,  i parlamentarzystów od prawa do lewa. Wetliny nie chciał odpuścić bowiem Piotr Uruski z Solidarnej Polski, a po drugiej stronie – posłanka Paulina Matysiak, która nawet podczas sejmowej debaty dotyczącej podwyżek w PKP Intercity potrafiła znaleźć miejsce na upomnienie się o TLK Wetlina. PKP Intercity właśnie potwierdziło nam, że likwidacji TLK Wetlina nie będzie!

TLK Wetlina zostaje w rozkładzie jazdy!

– Od marca br. PKP Intercity na odcinku Kraków – Zagórz nadal będzie uruchamiać dwie pary pociągów, tj. składy TLK Wetlina i TLK Bieszczady. Ze względu na prace modernizacyjne prowadzone przez zarządcę infrastruktury będą one kursowały trasą objazdową przez stację Rzeszów Zachodni – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity.

– Ja również mam potwierdzenie, że nasza akcja przyniosła efekt i w Bieszczady wciąż będą kursować dwa dalekobieżne pociągi. Ostatnie dni były decydujące w walce o Wetlinę, rosła otwartość PKP Intercity i Ministerstwa Infrastruktury. Tematem zainteresowały się media – mówi Jerzy Zuba. – Udało nam się zrobić fajny lobbing wokół tej sprawy, stworzyć prawdziwe porozumienie ponad podziałami. Pamiętajmy o tym, że kolej jest państwowa, jest polska, czyli jest nas wszystkich – dodał.

To nie koniec dobrych informacji z Bieszczad. Prawdopodobnie dd marca urząd marszałkowski trzy pary pociągów Sanok - Ustrzyki Dolne, które będzie obsługiwać Polregio. Do sprawy jeszcze wrócimy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5