Partnerzy serwisu:
Pasażer

TLK „Kociewie” stanie się IC. Kolejna zmiana relacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
TLK „Kociewie” stanie się IC. Kolejna zmiana relacji
fot. Michał Szymajdazdjęcie ilustracyjne
W nowym rocznym rozkładzie jazdy TLK „Kociewie” stanie się pociągiem kategorii InterCity. Oznacza to nowocześniejszy tabor przy tej samej cenie biletów. Zmieni się także relacja, bo stacją docelową w Łodzi będzie teraz podziemna Fabryczna.

W ostatnich latach pociąg TLK „Kociewie” jest bodaj najczęściej zmieniającym relację połączeniem w siatce obsługiwanej przez PKP Intercity. Kurs uruchomiono początkowo na trasie z Gdyni do Gorzowa Wielkopolskiego. Od września 2020 r. prowadził on grupę wagonów bezpośrednich do Łodzi Kaliskiej, jednak wkrótce jego trasa została skrócona do Włocławka. Potem następowało jeszcze kilkukrotne ponowne wydłużanie biegu do Łodzi i skracanie go do Włocławka. Ze składu zniknęły natomiast wagony do Gorzowa Wielkopolskiego.

Trasa wydłużona z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Fabrycznej

Kolejne zmiany wejdą natomiast w życie wraz z początkiem obowiązywania nowego rocznego rozkładu jazdy, a więc w drugą niedzielę grudnia. Jak potwierdziło finansujące kurs Ministerstwo Infrastruktury, pociąg z Trójmiasta nie będzie już kończył biegu na stacji Łódź Kaliska, ale na podziemnej Łodzi Fabrycznej. Skład zatrzyma się jednak także na Żabieńcu, w Łodzi Kaliskiej, na Chojnach oraz na Widzewie.

Godziny odjazdów pozostały zbliżone do tych założonych w obecnym rocznym rozkładzie jazdy (w okresach, gdy trasa „Kociewia” nie jest skracana do Włocławka). Z Gdyni wyjedziemy więc tuż przed 17:00, zaś z Łodzi – po 5:30. Nie zmieni się też trasa przejazdu przez Kutno, Włocławek, Toruń Główny, Bydgoszcz Główną, Tczew i Gdańsk Główny. Zmieni się natomiast kategoria pociągu: przestanie być on TLK, a stanie się IC, co wiąże się ze zmianą taboru na nowocześniejszy. MI nie odpowiedziało nam jednak wprost, jakie pojazdy zostaną wykorzystane do obsługi tego kursu.

Godziny odjazdów nie są jeszcze ostateczne

Szczegółowy rozkład jazdy został już opublikowany na łamach prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe Portalu Pasażera. Jak zastrzega jednak organizator połączeń, zarządca infrastruktury ma obowiązek przedstawić ostateczną wersję grafiku połączeń nie później niż na 21 dni przed jego wejściem w życie. – W związku z tym dane zaprezentowane w wynikach wyszukiwania mogą się zmienić i należy je zweryfikować po 19 listopada tego roku – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

W nowym rocznym rozkładzie jazdy połączenia z Łodzi do Gdyni nadal realizowane będą więc trzema trasami. Miasta łączyć będą bowiem pociągi jadące przez Kutno i Bydgoszcz, a także przez Warszawę i Iławę oraz przez Kutno i Płock.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

TLK „Kociewie” nie wróci do Łodzi

Pasażer

TLK „Kociewie” nie wróci do Łodzi

Kasper Fiszer 14 marca 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

TLK „Kociewie” nie wróci do Łodzi

Pasażer

TLK „Kociewie” nie wróci do Łodzi

Kasper Fiszer 14 marca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5