Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Tiry na Tory przeciw obniżaniu norm hałasu

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
13-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tiry na Tory/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Tiry na Tory przeciw obniżaniu norm hałasu
Jak informowaliśmy wczoraj, Ministerstwo Środowiska chce zapobiec prawdziwej pladze budowania ekranów akustycznych przez zmiany w rozporządzeniach i prawie. Kampania Tiry na Tory opublikowała sprzeciw dla tego pomysłu. Co gorsza, konsultacje trwały tylko 5 dni!

Właściwie Ministerstwo Środowiska opublikowało swoją informację prasową dotyczącą planów zmiany rozporządzenia dopiero po tym, jak zakończyły się pięciodniowe konsultacje w tej sprawie. We czwartek 6 września Ministerstwo Środowiska wysłało do uzgodnień projekt rozporządzenia znacznie liberalizującego normy hałasu w Polsce. Natomiast opinie o nim można było wysyłać tylko do godz. 14.00 we wtorek, 11 września. Wtedy też Ministerstwo dało znać o swoim pomyśle.

- Jeżeli zmiana stanie się prawem, w dużej mierze zalegalizuje brak skutecznych działań na rzecz walki z hałasem na poziomie krajowym i samorządowym. Zmiana ta dokonuje się na wniosek samorządów, w tym Warszawy. Miasta chcą oszczędzać na ekranach akustycznych. Dopuszczalne limity wzrosną nawet o kilkanaście decybeli - ostrzega kampania Tiry na Tory.

Ministerstwo w rozesłanym materiale twierdzi że poluzowanie norm hałasu nie ma żadnego wpływu na ochronę środowiska. - Takie podejście czyni wątpliwym sens jakiejkowiek regulacji norm hałasu.” – twierdzi Wojciech Makowski z kampanii “Tiry na tory”. Według Ministerstwa, zmiana przyniesie wyłącznie pozytywne skutki finansowe – samorządy budujące nowe drogi oszczędzą na ekranach akustycznych. - Takie podejście w ogóle nie uzględnia kosztów chorób powodowanych przez hałas – dodaje Makowski.

- Przekroczenia dopuszczalnych limitów hałasu to nie jedyny problem polskiego transportu. Inne to wzrastające zanieczyszczenie powietrza i duża ilość wypadków. Dla wszystkich trzech są wspólne rozwiązania. Sprowadzanie walki z hałasem do budowania ekranów to błąd. Ekranami wycisza się autostrady na terenach zamiejskich. W miastach należy zastosować inne środki: uspokojenie ruchu, w tym poprzez zwężanie pasów ruchu. które w polskich miastach są o metr szersze niż w krajach zachodniej Europy. Poza tym przenosić ruch osobowy na transport zbiorowy i rowery. Transport towarów trzeba stopniowo przenosić z tirów na kolej, a w tych ciężarówkach, które pozostaną, skutecznie kontrolować przestrzeganie limitów wagi – radzą aktywiści kampanii w opinii przesłanej do Ministerstwa.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Będzie ciszej przy linii 14

Infrastruktura

Łódzkie: Będzie ciszej przy linii 14

Roman Czubiński 29 marca 2024

Holandia niemal całkowicie wyciszy swoją kolej do 2025 roku

Tabor i technika

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Infrastruktura

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Jan Felcyn 03 maja 2019

Zbadają hałas kolejowy

Przetargi

Zbadają hałas kolejowy

Rynek Kolejowy 14 czerwca 2013

Zobacz również:

Łódzkie: Będzie ciszej przy linii 14

Infrastruktura

Łódzkie: Będzie ciszej przy linii 14

Roman Czubiński 29 marca 2024

Holandia niemal całkowicie wyciszy swoją kolej do 2025 roku

Tabor i technika

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Infrastruktura

Skąd pochodzi komunikacyjny hałas?

Jan Felcyn 03 maja 2019

Zbadają hałas kolejowy

Przetargi

Zbadają hałas kolejowy

Rynek Kolejowy 14 czerwca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5